Η Ουκρανή Ντιάνα Τιστσένκο και η Ρωσίδα Αλένα Μπάεβα, ΜΑΖΙ, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου
Σάββατο 2 Απριλίου 2022 στις 21:00
Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»
Μια συναυλία ιδιαίτερης σημασίας και με υψηλότατο συμβολισμό, προετοιμάζεται για το Σάββατο 2 Απριλίου 2022, στις 21:00, στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού» του ΠΣΚΗ.
Η Ουκρανή Ντιάνα Τιστσένκο και η Ρωσίδα Αλένα Μπάεβα, δυο κορυφαίες βιολονίστριες, θα εμφανιστούν μαζί για πρώτη φορά στο ΠΣΚΗ, σε μια συναυλία αλληλεγγύης και ανθρωπισμού, μια συναυλία που αποδεικνύει ότι η Τέχνη ενώνει τον κόσμο. Μαζί τους, διάσημοι σολίστ, όπως η Λετονή βιολίστα Σάντα Βίζινε, η Αμερικανίδα - Αυστριακή Νόρα Ρομανώφ - Σβαρτσμπεργκ, ο Ισραηλινός - Πορτογάλος τσελίστας Κιρίλ Ζλότνικοφ, ο Ούγγρος Φένιο Λάσζλο, ο Ουζμπεκιστανός-Γερμανός πιανίστας Μιχαήλ Λίφιτς και άλλοι σπουδαίοι καλλιτέχνες που ανταποκρίνονται στο κάλεσμα του ΠΣΚΗ και παρουσιάζουν από το Ηράκλειο κορυφαία έργα που αντλούν την έμπνευσή τους από τα δεινά που επιφέρει ο πόλεμος, μεταφέροντας το πανανθρώπινο μήνυμα της ειρήνης και της αγάπης για όλο τον κόσμο. Στη συναυλία περιλαμβάνονται έργα, όπως το Adagio του Μπάρμπερ, το θέμα από την κινηματογραφική παραγωγή «Η Λίστα του Σίντλερ», η Πρώτη Μπαλάντα του Σοπέν, η «Παθητική» Σονάτα του Μπετόβεν, το «Ενθύμιο από τη Φλωρεντία» του Ρώσου συνθέτη Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι, καθώς και έργα των Αλμπινόνι και Μασενέ.
Αξίζει να τονιστεί ότι όλοι οι καλλιτέχνες συμμετέχουν αφιλοκερδώς, ενώ τα έσοδα που θα συγκεντρωθούν θα διατεθούν για την στήριξη των θυμάτων του πολέμου στην Ουκρανία.
Δωρεάν στάθμευση για τους θεατές στο πάρκινγκ του ΠΣΚΗ
Για τους θεατές των εκδηλώσεων, υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν στάθμευσης στο υπόγειο πάρκινγκ του ΠΣΚΗ, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων.
Πρόγραμμα
Σάμιουελ Μπάρμπερ | Αντάτζιο για έγχορδα Αρ. 11α
Φρεντερίκ Σοπέν | Μπαλάντα Αρ. 1, Έργο 23 σε σολ ελάσσονα για πιάνο
Τομάζο Αλμπινόνι - Ρέμο Τζιατσόττο | Αντάτζιο για έγχορδα
Τζον Ουίλιαμς | Μουσικό θέμα από την ταινία “Η Λίστα του Σίντλερ”
Λούντβιχ βαν Μπετόβεν | Σονάτα για πιάνο, Αρ. 8, Έργο 13 σε ντο ελάσσονα, Παθητική
Grave-Allegro di molto e con brio
Adagio cantabile
Rondo: Allegro
Ζιλ Μασενέ | Μεντιτασιόν για βιολί και πιάνο, Ιντερμέτζο από την Όπερα Θαΐς
Μαξίμ Σαλίγκιν | “Σταγόνες από δάκρυα” για κουαρτέτο εγχόρδων, A’ Πανελλήνια Εκτέλεση
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι | “Ενθύμιο από τη Φλωρεντία” για σεστέτο εγχόρδων, Έργο 70 σε ρε ελάσσονα
Allegro con spirito
Adagio cantabile e con moto
Allegretto moderato
Allegro con brio e vivace
Συντελεστές:
Ντιάνα Τιστσένκο | βιολί
Αλένα Μπάεβα | βιολί
Σάντα Βίζινε | βιόλα
Νόρα Ρομανώφ – Σβάρτσμπεργκ | βιόλα
Κιρίλ Ζλότνικοφ | τσέλο
Φένιο Λάσζλο | τσέλο
Μιχαήλ Λίφιτς | πιάνο
Το Αντάτζιο για έγχορδα είναι το πιο δημοφιλές έργο του Αμερικανού Σάμιουελ Μπάρμπερ (1910-1981). Αποτελεί το δεύτερο μέρος του Κουαρτέτου Εγχόρδων Αρ. 11 που ο συνθέτης έγραψε το 1936, κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στην Ιταλία. Ο κριτικός Αλεξάντερ Μόριν, ακούγοντας την πρώτη εκτέλεση του έργου το 1938, το χαρακτήρισε «γεμάτο εξαγνιστικό πάθος, που σπάνια αφήνει κάποιον με στεγνά μάτια». Πρόκειται για ένα έργο κομψό, εκλεκτικό, ανοιχτό σε μια νεωτερίζουσα αλλά ειλικρινή μουσική γλώσσα, στην οποία διακρίνονται ταυτόχρονα μια ιδιαίτερα μελαγχολική αλλά και έντονα συγκινησιακή διάθεση. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι χρησιμοποιείται ως υπόκρουση σε πολλές σημαντικές εκδηλώσεις, όπως αυτή για τα θύματα της 11ης Σεπτεμβρίου η την Πρωτομαγιά του 2020 από τη Φιλαρμονική του Βερολίνου στη μνήμη των θυμάτων της πανδημίας. Οι ακροατές του ΒΒC το ψήφισαν το 2004 ως το πιο μελαγχολικό έργο στην ιστορία της κλασσικής μουσικής.
Ο Πολωνός Φρεντερίκ Σοπέν (1810-1849) υπήρξε ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του Ρομαντισμού και είναι από τους κορυφαίους συνθέτες έργων για πιάνο. Το 1830, ήδη διάσημος πιανίστας στη χώρα του, έφυγε για να συνεχίσει τις εμφανίσεις του στη Βιέννη. Πληροφορούμενος την επανάσταση που ξέσπασε στην πατρίδα του κατά της τσαρικής (ρωσικής) εξουσίας, η οποία τελικά συνετρίβη, θέλησε να επιστρέψει για να πολεμήσει, όμως οι δικοί του τον απέτρεψαν. Όταν έμαθε ότι η Βαρσοβία είχε πέσει στα χέρια των Ρώσων, η απελπισία του τον έφερε στα πρόθυρα της κατάρρευσης. Η πρώτη του Μπαλάντα για πιάνο ξεκίνησε να γράφεται το 1831 στη Βιέννη και ολοκληρώθηκε στο Παρίσι το 1835. Πρόκειται για την περίοδο εκείνη όπου η μουσική του γίνεται σταδιακά περισσότερο δραματική, αντανακλώντας τα αισθήματα μοναξιάς και αποξένωσης που συνόδευαν τη συνειδητοποίηση ότι δε θα επιστρέψει ποτέ στην Πολωνία. Έζησε και πέθανε στο Παρίσι όμως, κατόπιν δικής του επιθυμίας, η καρδιά του μεταφέρθηκε στην Πολωνία, όπου φυλάσσεται μέχρι και σήμερα.
Το πασίγνωστο Αντάτζιο του Αλμπινόνι σε σολ ελάσσονα είναι στην πραγματικότητα μια σύνθεση του Ρέμο Τζιατσόττο (1910-1998), Ιταλού μουσικολόγου και βιογράφου του συνθέτη Τομάζο Τζιοβάνι Αλμπινόνι (1671-1751). Ο Τζιατσόττο σύμφωνα με δικούς του ισχυρισμούς, που αργότερα επιβεβαιώθηκαν, ενορχήστρωσε και συνέθεσε το έργο βασιζόμενος σε ένα μικρό κομμάτι χειρόγραφης παρτιτούρας του Αλμπινόνι, το οποίο περιήλθε στην κατοχή του από την Σαξονική Κρατική Βιβλιοθήκη της Δρέσδης μετά το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Η σύνθεση αυτή του 1958 διαθέτει μια μελωδία γαλήνια και ειρηνική αλλά με δραματική κορύφωση, που εύκολα μεταγράφεται για διάφορα μουσικά όργανα. Έτσι το έργο είναι ένα από τα πιο οικεία για το ευρύ κοινό, χάρις την πολυάριθμη χρήση του σε κινηματογραφικές ταινίες και τις διασκευές από ποπ και ροκ συγκροτήματα.
Το βραβευμένο με Όσκαρ μουσικό θέμα του Τζον Γουίλιαμς για την ταινία “Η Λίστα του Σίντλερ” του 1993, δε θεωρείται απλώς μια από τις καλύτερες και ομορφότερες μουσικές σελίδες του κινηματογράφου των τελευταίων δεκαετιών, αλλά αποτελεί σταθερά και ένα ισχυρό αντιπολεμικό σύμβολο. Η ταινία είναι ένα αμερικανικό αντιπολεμικό βιογραφικό δράμα με θέμα τη σωτηρία χιλιάδων Πολωνών Εβραίων στο Ολοκαύτωμα από τον Γερμανό επιχειρηματία Όσκαρ Σίντλερ, προσλαμβάνοντάς τους στο εργοστάσιό του. Όταν ο συνθέτης διάβασε το σενάριο, είπε στον σκηνοθέτη Στίβεν Σπίλμπεργκ «χρειάζεσαι έναν καλύτερο συνθέτη από μένα γι’ αυτή την ταινία» κι εκείνος του απάντησε «το ξέρω, αλλά είναι ήδη όλοι νεκροί». Η εμπιστοσύνη του Σπίλμπεργκ για τον Γουίλιαμς φαίνεται να δικαιώθηκε. Η εμβληματική του μουσική, ιδίως το βασικό θέμα για σόλο βιολί, άφησε κατάπληκτο μεταξύ όλων των άλλων και τον κορυφαίο Ισραηλινό -Αμερικανό βιολιστή Ιτζάκ Πέρλμαν, ο οποίος την ερμηνεύει στην ταινία, κυρίως χάρις την αυθεντικότητα ενός υποβλητικού ήχου που έχει αναφορά στην παραδοσιακή εβραϊκή μουσική της κεντρικής Ευρώπης.
Η Σονάτα για πιάνο, Αρ. 8, Έργο 13 σε ντο ελάσσονα, γνωστή και με τον τίτλο Παθητική, είναι μια σύνθεση του Μπετόβεν, γραμμένη το 1798. Ο τίτλος αρχικά θεωρούνταν ότι δόθηκε από τον ίδιο τον συνθέτη, για να μεταδώσει τη ρομαντική και θλιβερή διάθεση της σονάτας, όμως τελικά ήταν ο εκδότης εκείνος που την ονόμασε έτσι, εντυπωσιασμένος από την τραγικότητα του ήχου της. Αποτελείται από τρία μέρη: το πρώτο είναι αργό με επισημότητα. Η εισαγωγή του είναι σκοτεινή και δραματική, για να συνεχίσει πολύ γρήγορα με σθένος και έναν σχεδόν ξέφρενο ρυθμό. Το δεύτερο μέρος είναι αργό και μελωδικό, με ευγενή χαρακτήρα και μια μελωδία που εξελίσσεται διαρκώς σε νέες, που γεννιούνται από τα θραύσματά της. Είναι το πιο διάσημο μέρος, καθώς έχει χρησιμοποιηθεί αυτούσιο ή διασκευασμένο από πολλούς καλλιτέχνες του 20ου αιώνα. Τέλος το τρίτο μέρος είναι γρήγορο σε μορφή ροντό και με ύφος θυελλώδες.
Η όπερα Θαΐς του Γάλλου Ζιλ Μασενέ (1842-1912) είναι εμπνευσμένη από την ομώνυμη νουβέλα του Ανατόλ Φρανς. Η υπόθεση διαδραματίζεται στην πρωτοχριστιανική Αίγυπτο του 4ου μ.Χ. αιώνα. Ο φωτισμένος ερημίτης Αθαναήλ βάζει σκοπό του να προσηλυτίσει τη γοητευτική Θαΐδα, φημισμένη ηθοποιό και εταίρα της Αλεξάνδρειας, αλλά στην προσπάθειά του να την επαναφέρει στον δρόμο της αρετής, την ερωτεύεται, γεγονός που θα έχει τραγικές συνέπειες και για τους δύο. Το ιντερλούδιο Μεντιτασιόν, που σημαίνει Διαλογισμός, γραμμένο σε Ρε Μείζονα, εκτός από την αρχική του μορφή για την όπερα, γράφτηκε από τον ίδιο τον συνθέτη και για βιολί και ορχήστρα. Είναι πιθανόν να είχε γραφτεί και για να εξυπηρετήσει θρησκευτικούς σκοπούς. Στην όπερα αυτό το ιντερλούδιο ακούγεται στην Πρώτη Σκηνή, στη Δεύτερη Πράξη, συνοδεύοντας τη Θαΐδα στις σκέψεις της να εγκαταλείψει την πολυτελή και ηδονιστική ζωή της, για να αφιερωθεί στον Θεό. Αμέσως μετά ακολουθεί η Δεύτερη Σκηνή, όπου ανακοινώνει στον Αθαναήλ την απόφασή της.
Α’ Πανελλήνια Εκτέλεση
Το έργο Drop after Drop (Σταγόνες από δάκρυα) του Ουκρανού συνθέτη Μαξίμ Σαλίγκιν είναι μια σύνθεση εμπνευσμένη από τον πόλεμο που ζει σήμερα η Ουκρανία. Γράφτηκε κατόπιν παραγγελίας από την πρωτοβουλία Wonderfeel Festival, για να παιχτεί σε συναυλίες αλληλεγγύης και φεστιβάλ σε όλη την Ευρώπη. Στην Ελλάδα παρουσιάζεται για πρώτη φορά. Ο συνθέτης περιγράφει τη διαδικασία μέσα από την οποία προέκυψε το συγκεκριμένο έργο ως εξής: «Από την πρώτη μέρα του πολέμου, νιώθω διαρκώς τον ίδιο πόνο μέσα του. Κάθε φορά που κλείνω τα μάτια μου θέλω να ξυπνήσω μακριά από αυτό το όνειρο… όμως αλίμονο, δεν είναι όνειρο… Το Drop after Drop είναι ένα είδος σχηματοποίησης αυτού του πόνου και των αναμνήσεων της παιδικής μου ηλικίας, όταν οι συγγενείς μου μιλούσαν για τα χρόνια του πολέμου και τραγουδούσαν τραγούδια εκείνης της εποχής. Ακούω αυτά τα τραγούδια ακόμα μέσα μου και εύχομαι να σταματούσαν…»
Το πρόγραμμα κλείνει με το Σεστέτο Εγχόρδων του Ρώσου συνθέτη Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893) που φέρει τον τίτλο “Ενθύμιο από τη Φλωρεντία”. Γράφτηκε το 1890 και πήρε το όνομά του από θέματα που ο συνθέτης εμπνεύστηκε κατά τη διάρκεια ταξιδιού του στην ιταλική πόλη, την οποία λάτρευε. Αποτελείται από τέσσερα μέρη. Όλα είναι σχετικά γρήγορα, εκτός από το δεύτερο που είναι αργό. Το πρώτο μέρος ξεκινάει με ένα μελωδικό και μάλλον βίαιο θέμα, σε αντίθεση με το δεύτερο, που έχει έναν πιο αθώο και ρομαντικό χαρακτήρα, σαν ύμνος. Τα επόμενα δύο μέρη διακρίνονται για τον σαφώς ρωσικό χαρακτήρα τους, που οφείλεται στις παραδοσιακές μελωδίες και τους ρυθμούς, την πραγματική μητρική γλώσσα του Τσαϊκόφσκι. Όπως ο ίδιος είχε πει «παρά τις χαρές της ζωής στην Ιταλία και τη θετική επίδραση που έχουν πάνω μου, είμαι και θα μείνω για πάντα πιστός στη Ρωσία μου.»
Βιογραφικά:
Ντιάνα Τιστσένκο | βιολονίστα
Γεννήθηκε στην Κριμαία το 1990. Σπούδασε στη Μουσική Σχολή Lysenko του Κιέβου και έγινε μέλος της Ορχήστρας Νέων Γκούσταβ Μάλερ. Έλαβε Μεταπτυχιακό και Καλλιτεχνικό δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Χανς Άισλερ του Βερολίνου με τον Ουλφ Βάλιν και από το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Γκρατς, με τον Μπόρις Κούσνιρ. Η αναγγελία της ως το Ανερχόμενο Αστέρι του European Concert Hall Organisation για την περίοδο 2020-21 απέδειξε την εκτίμηση κριτικών και κοινού. Υπό την αιγίδα του προγράμματος Rising Star, εμφανίστηκε σε αίθουσες όπως οι Philharmonie του Παρισιού, Elbphilharmonie του Αμβούργου, Festspielhaus του Μπάντεν-Μπάντεν, Philharmonie του Λουξεμβούργου, Konserthuset της Στοκχόλμης, L’Auditori της Βαρκελώνης. Την περίοδο 2022-23 θα δώσει ρεσιτάλ, μεταξύ άλλων, στα St Luke’s της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, Μέγαρο Μουσικής του Άμστερνταμ, Παλάτι των Τεχνών Βουδαπέστης, Sage Gateshead, Συμφωνική Αίθουσα Συναυλιών Κολωνίας, Ίδρυμα Καλούστ Γκιουλμπενκιάν Λισαβόνας, Αίθουσα Συναυλιών του Ντόρτμουντ, Σπίτι της Μουσικής στο Πόρτο, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και Αίθουσα Συμφωνικής Ορχήστρας του Εθνικού Πολωνικού Ραδιοφώνου στο Κατοβίτσε. Τον Νοέμβριο του 2019 εκδόθηκε το πρώτο της άλμπουμ Strangers in PARadISe από την Warner Classics, φόρος τιμής στους συνθέτες Ραβέλ, Ιζαιέ, Ενέσκου και Προκόβιεφ, των οποίων το Παρίσι του 1920, αποτέλεσε τεράστια επιρροή.
Αλένα Μπάεβα | βιολονίστα
Γεννημένη στη Ρωσία σε μουσική οικογένεια, ξεκίνησε μαθήματα βιολιού σε ηλικία πέντε ετών με την Όλγα Ντανίλοβα και συνέχισε με τον Έντουαρντ Γκρατς στο Κρατικό Ωδείο Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Επίσης έχει σπουδάσει με τους Μστισλάβ Ροστροπόβιτς, Σέιζι Οζάουα, Σλόμο Μιντς και Μπόρις Γκαρλίτσκι. Έχει βραβευτεί στους διεθνείς διαγωνισμούς Χένρυκ Βινιάφσκι, Νικολό Παγκανίνι και Σεντάι. Έχει εμφανιστεί με τις Ορχήστρες Φιλαρμονική του Λονδίνου, Συμφωνική του Τόκυο, Εθνική Συμφωνική της Ιταλικής Κρατικής Ραδιοφωνίας, Ισπανική Ραδιοφωνική και Τηλεοπτική Συμφωνική, Βασιλική Φιλαρμονική, MusicÆterna, Μαριίνσκι και την Εθνική Ορχήστρα της Ρωσίας. Έχει συνεργαστεί με μαέστρους όπως οι Θεόδωρος Κουρεντζής, Βαλερύ Γκεργκίεφ, Σαρλ Ντιτουά, Μάρεκ Γιανόφσκι και Μίχαελ Πλέτνεβ. Σε έργα μουσικής δωματίου έχει συνεργαστεί με τους Μάρτα Άργκεριχ, Γιούρι Μπασμέτ, Στίβεν Άσερλις, Μίσα Μάισκι, Λόρενς Πάουερ, Γιούλιαν Στέκελ, Βαντίμ Χολοντένκο και Γιολ Ουμ Σον. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει έργα για βιολί όλων των εποχών, έως και σύγχρονα και πάνω από σαράντα κοντσέρτα για βιολί. Το εύρος και η ποιότητα του ρεπερτορίου της φαίνεται και μέσα από τη δισκογραφία της που περιλαμβάνει έργα των Σιμανόφσκι, Ντεμπισί, Πουλένκ, Προκόφιεβ, Τσαϊκόφσκι, Σούμαν, Μέντελσον και άλλων.
Σάντα Βίζινε | βιολίστα
Γεννήθηκε στη Ρίγα της Λετονίας. Αποφοίτησε από τη Μουσική Ακαδημία Γιάζεπς Βίτολς το 2011. Έχει λάβει μέρος σε πολλούς εθνικούς και διεθνείς διαγωνισμούς βιόλας. Ως μέλος της ορχήστρας δωματίου Κρεμεράτα Μπάλτικα είχε την ευκαιρία να συνεργαστεί με τους Μάρτα Άργκεριχ, Μίχαελ Πλέτνεβ, Ντανιήλ Τριφόνοβ, Λίζα Μπατιαζβίλι, Πατρίσια Κοπατσίνσκαγια, Ντιντιέ Λόκγουντ, Μίσα Μάισκι και Σεργκέι Νακαριάκοφ. Από το 2017 συνεργάζεται με την Ορχήστρα Κοντσερτγκεμπάουμ όπου από τον Ιανουάριο του 2022 έχει τη θέση της πρώτης βιόλας. Επίσης έχει συνεργαστεί με τις ορχήστρες Εθνική Συμφωνική της Λετονίας, Νέων Γκούσταβ Μάλερ, Συμφωνική του Γκέτεμποργκ και Συμφωνιέτα της Ρίγα. Έχει εμφανιστεί σε χώρους όπως τα Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης, Μέγαρο Μουσικής της Βιέννης, Βασιλική Αίθουσα του Αλβέρτου στο Λονδίνο, Σαντόρυ Χολ του Τόκυο, Όπερα του Σίδνεϋ και Μέγαρο της Φιλαρμονικής του Έλβα στο Αμβούργο. Έχει εμφανιστεί σε φεστιβάλ όπως τα Λόκενχαουζ, Πολιτιστικό Φεστιβάλ της Βιέννης, Folle Journée στη Ναντ, Ενέσκου στο Βουκουρέστι και στο πρόγραμμα Η Μουσική Δωματίου Ενώνει τον Κόσμο στο Κρόνμποργκ της Γερμανίας. Από το 2012 είναι μέλος της Ακαδημίας της Ολλανδικής Συμφωνικής Ορχήστρας.
Κιρίλ Ζλότνικοφ | τσελίστας
Γεννημένος στο Μινσκ της Λευκορωσίας σε οικογένεια επαγγελματιών μουσικών, ξεκίνησε τις σπουδές του στην Κρατική Μουσική Ακαδημία με τον Βλάντιμιρ Πέρλιν. Συνέχισε στο Ισραήλ με τους Ούζι Βίζελ και Χίλλελ Ζόρι στην Ακαδημία Μουσικής και Χορού της Ιερουσαλήμ. Συμμετείχε σε σεμινάρια με τους Άιζακ Στερν, Γιο-Γιο Μα, Νατάλια Γκούτμαν, Άλντο Πάρισοτ, Γκιόργκι Κουρτάγκ κ.α. Έχει βραβευτεί σε πολλούς διεθνείς διαγωνισμούς. Είναι ιδρυτικό μέλος του κουαρτέτου Jerusalem Quartet, το οποίο το 2002 ηχογραφούσε αποκλειστικά για την εταιρία Harmonia Mundi. Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με τις ορχήστρες Φιλαρμονική του Ισραήλ, Κρατικής Όπερας του Βερολίνου, Συμφωνική της Ιερουσαλήμ, του Λούντβιχσμπουργκ στη Γερμανία, Gulbenkian στη Λισαβόνα, West-Eastern Divan στη Σεβίλλη, όπου και διδάσκει και Καμεράτα της Ιερουσαλήμ και με μαέστρους όπως οι Ντάνιελ Μπάρεμποϊμ, Ζούμπιν Μέτα, Πιέρ Μπουλέζ, Λόρενς Φόστερ και Άσερ Φισκ. Το ρεπερτόριό του περιλαμβάνει έργα μπαρόκ, κλασικά, ρομαντικά και σύγχρονα. Έχει εμφανιστεί σε φεστιβάλ μουσικής δωματίου, όπως τα Proms Festival, Μπάρτοκ, του Βανκούβερ, του Μεντόν, του Σλέσβιχ-Χόλσταϊν, της Ιερουσαλήμ κ.α. Έχει πραγματοποιήσει πολλές ηχογραφήσεις με σημαντικούς συνεργάτες.
Λάσλο Φένιο | τσελίστας
Γεννήθηκε το 1975 στην Ουγγαρία. Σπούδασε στη Μουσική Ακαδημία Φραντς Λιστ με τους Λάσλο Μέζο και Ντέιβιντ Γερίγκας. Συνέχισε με τον Μπέρναρντ Γκρίνχαουζ. Έχει κερδίσει σε διεθνείς διαγωνισμούς όπως οι Πάμπλο Καζάλς, διεθνή μουσικό διαγωνισμό της Γενεύης, Ροστροπόβιτς στο Παρίσι, του ουγγρικού ραδιοφώνου και το 2005 βραβεύτηκε από το Ουγγρικό Υπουργείο Πολιτισμού με τα βραβεία Φραντς Λιστ και Junior Prima Prize. Έχει εμφανιστεί στις αίθουσες Μέγαρο Μουσικής του Άμστερνταμ, Wigmore Hall του Λονδίνου και Gasteig του Μονάχου. Έχει συνεργαστεί ως σολίστ με τις ορχήστρες Συμφωνική της Σιγκαπούρης, της Κορέας, του Ραδιοφώνου της Φρανκφούρτης, του Λάνκαστερ, της Σανγκάη, Μπετόβεν της Βόννης, Θεατρικού και Μουσικού Οργανισμού της Βαϊμάρης, Φιλαρμόνια της Ουγγαρίας, Μετροπολιτάνα της Λισαβόνας, Φιλαρμονική Christchurch, της Μπογκοτά, της Σόφιας, Συμφωνιέτα της Κρακοβίας και πολλές ουγγρικές ορχήστρες. Έχει συνεργαστεί πολλές φορές με Ούγγρους μαέστρους και με τον Κζίστοφ Πεντερέτσκι. Διδάσκει στην Ακαδημία Μουσικής και Καλών Τεχνών της Φρανκφούρτης και στο Πανεπιστήμιο Μουσικής της Καρλσρούης. Έχει ηχογραφήσει CD με έργα μουσικής δωματίου και με κοντσέρτα για τσέλο των Χάυδν και Σοστακόβιτς με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ραδιοφώνου της Φρανκφούρτης.
Μιχαήλ Λίφιτς | πιανίστας
Γεννήθηκε το 1982 στην Τασκένδη του Ουζμπεκιστάν. Σε ηλικία 16 ετών μετακόμισε στη Γερμανία. Σπούδασε στο καλλιτεχνικό-επιστημονικό πανεπιστήμιο στο Ανόβερο, όπου σήμερα διδάσκει, με τους Καρλ-Χάιντς Κέμερλινγκ και Μπερντ Γκέτσκε. Συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στην Ίμολα της Ιταλίας με τον Μπόρις Πετρουσάνσκι. Είναι νικητής του 57ου διεθνούς διαγωνισμού πιάνου Φερούτσιο Μπουζόνι. Έχει εμφανιστεί σε αίθουσες όπως: Κάρνεγκι Χολ, Λίνκολν Σέντερ της Νέας Υόρκης, Φιλαρμονική του Βερολίνου, Βασιλικό Ανάκτορο, Φιλαρμονική και την Όπερα του Μονάχου, Laeszhalle του Αμβούργου, Σάλα Βέρντι στο Μιλανο, Tonhalle στη Ζυρίχη, Μέγαρο Μουσικής του Άμστερνταμ και Παλάτι Καλών Τεχνών των Βρυξελών. Έχει εμφανιστεί με ορχήστρες όπως οι Γερμανική Συμφωνική Ορχήστρα του Βερολίνου, Γερμανική Ραδιοφωνική του Ανόβερο, Χάυδν του Μπολζάνο, Σολίστ της Μόσχας, της Βαλένθια, της Αρένα ντι Βερόνα, Συμφωνιέτα του Χονγκ Κονγκ, Συμφωνική και Δωματίου του Μονάχου. Έχει εμφανιστεί ως καλεσμένος σε διεθνή φεστιβάλ όπως: Verbier, Mecklenburg-Vorpommern, Rheingau, Ρουρ, Kissinger Sommer, της Μπρέσια και του Μπέργκαμο, του Ωβέρ-συρ-Ουάζ, του Schwetzingen, του Μπέργκεν, Μενουχίν στο Γκρατς και BBC Proms. Εξίσου έχει ασχοληθεί με την ερμηνεία έργων μουσικής δωματίου με διάσημους καλλιτέχνες και έχει ηχογραφήσει βραβευμένα CD.
Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών: AEGEAN Airlines
Επίσημος Χορηγός Ακτοπλοϊκών Μεταφορών: Minoan Lines
Επίσημοι Χορηγοί Φιλοξενίας: Metaxa Hospitality Group | Karatarakis hotels & restaurants
Επίσημος Χορηγός Οδικών Μεταφορών: Union Coach Services
Επίσημος Χορηγός Εκπαίδευσης: ΙΕΚ ΑΚΜΗ
Χορηγός Επικοινωνίας: ΕΡΤ3 | ΕΡΤ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΕΡΤ ΧΑΝΙΩΝ
Ευχαριστούμε το YUGGA Luxury Floral Services για την ευγενική προσφορά των λουλουδιών.