Κύκλος | Έλληνες σολίστ
23 Ιανουαρίου 2021

"Μάνος Κιτσικόπουλος: Blues in the night"

Αφιέρωμα στην Αμερικανική μουσική για πιάνο και στον αυτοσχεδιασμό, στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου

Σάββατο, 23 Ιανουαρίου 2021, ώρα 21:00

Ο βραβευμένος πιανίστας Μάνος Κιτσικόπουλος, έρχεται στην Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού» του ΠΣΚΗ παρουσιάζοντας ένα ξεχωριστό πρόγραμμα – αφιέρωμα, με έργα που αναδεικνύουν την πολυμορφία και το εύρος των μουσικών χαρακτηριστικών της Αμερικανικής μουσικής για πιάνο με επιδράσεις από τον φολκλορισμό, τα gospels, τα blues, την Jazz και τον αυτοσχεδιασμό. Η συναυλία, η οποία εντάσσεται στον Κύκλο | Έλληνες σολίστ, θα μεταδοθεί με Live Streaming από την επίσημη ιστοσελίδα του Πολιτιστικού Συνεδριακού Κέντρου Ηρακλείου, το Σάββατο 23 Ιανουαρίου 2021, στις 21:00.

Η Αμερικανική μουσική για πληκτροφόρα έγινε ιδιαίτερα δημοφιλής στα μέσα περίπου του 19ου αιώνα και στις αρχές του 20ού αιώνα, από έργα συνθετών όπως οι Louis Moreau Gottschalk (Bamboula, 1944-1945), Edward MacDowell (The Woodland Sketches, 1896), Scott Joplin (The Entertainer, 1899), George Gershwin (Rapsody in Blue, 1924). Οι περισσότερες από αυτές τις συνθέσεις φέρουν τα χαρακτηριστικά του Αμερικανικού εθνικού μουσικού ιδιώματος , ένα αισθητικό ρεύμα στο οποίο οι δημιουργοί επεξεργάζονταν τους ιδιωματισμούς των λαϊκών μουσικών παραδόσεων, τους χορούς, τους ρυθμούς, τους θρύλους και την προφορική μουσική ιστορία των ανθρώπων που μετοίκησαν στην αμερικανική ήπειρο. 

Με την ανάπτυξη μουσικών συνθετικών κινήσεων, όπως ο απόλυτος σειραϊσμός, ο μεταμοντερνισμός, ο μινιμαλισμός, η ηλεκτρονική μουσική και η αλεατορική μουσική μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Αμερικανική μουσική για πιάνο συγκέντρωσε ολοένα και περισσότερα διαφορετικά και ετερόκλητα μεταξύ τους στοιχεία, διατηρώντας ωστόσο το αυξανόμενο ενδιαφέρον των ερμηνευτών από όλο τον κόσμο. 

Στο ρεσιτάλ του χαρισματικού Έλληνα σολίστ Μάνου Κιτσικόπουλου, η μνημειώδης Σονάτα για πιάνο σε Μι ύφεση ελάσσονα, Έργο 26 του Samuel Barber (1910-1981) που ολοκληρώθηκε το 1949 συνομιλεί με την Φαντασία πάνω σε ένα Ostinato (1985) του John Corigliano και τις αριστουργηματικές μινιατούρες του Chick Corea από τη συλλογή Παιδικά Τραγούδια (1984), οι δημοφιλείς μελωδίες του George Gershwin (1898-1937) από τη μνημειώδη όπερα “Porgy and Bess” (1935) ακολουθούνται από το συγκινητικό έργο για πιάνο “Black Earth” (Έργο 8, 1997) του Fazil Say, εμπνευσμένο από την ελευθερία της Jazz μουσικής και την εμβληματική μορφή του μουσικού και ποιητή Âşık Veysel (1894-1973).