Μ. Δευτέρα 18 και Μ. Τρίτη 19 Απριλίου 2022 στις 21:00
Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»

Ένα θρυλικό έργο, το Ρέκβιεμ, του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ, μαζί με την Συμφωνία αρ. 25, θα παρουσιαστούν στο ΠΣΚΗ σε μια μεγάλη Πασχαλινή συναυλία συμφωνικής και χορωδιακής μουσικής από την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ), υπό τη διεύθυνση του Ραφαήλ Πυλαρινού, την Μ. Δευτέρα 18 και την Μ. Τρίτη 19 Απριλίου στις 21:00.
Το Ρέκβιεμ σε ρε ελάσσονα, KV 626,  ένα μουσικό αριστούργημα, είναι ένα από τα διασημότερα έργα του συνθέτη. Η αρχικά μυστική ταυτότητα του εντολέα που το παρήγγειλε, ο θάνατος του συνθέτη, όσο το έργο, ήταν ακόμα ημιτελές και οι προσπάθειες ταυτοποίησης των προσώπων που το ολοκλήρωσαν το καθιστούν μέχρι και σήμερα θρυλικό.
Η ορχήστρα θα συμπράξει με το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου σε προετοιμασία της Λένας Χατζηγεωργίου και τους σολίστες Βούλα Αμιραδάκη (σοπράνο), Διαμάντη Κριτσωτάκη (μέτζο σοπράνο),  Αντώνη Κορωναίο (τενόρο), και Μάνο Χριστοφακάκη (βαθύφωνο).

Συντελεστές:

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ)
Μουσική διεύθυνση: Ραφαήλ Πυλαρινός

Βούλα Αμιραδάκη | σοπράνο
Διαμάντη Κριτσωτάκη | μέτζο σοπράνο
Αντώνης Κορωναίος | τενόρος
Μάνος Χριστοφακάκης | μπάσος  

Μικτή Χορωδία Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ
Διεύθυνση: Νίκος Μαλιάρας

Χορωδιακό σύνολο Ηρακλείου
Διεύθυνση: Λένα Χατζηγεωργίου
Πιάνο: Νίκος Κοκκίνης
Υπότιτλοι: Έλντα Κλαδάκη

Πρόγραμμα:

Συμφωνία σε Σολ Ελάσσονα, Αρ. 25, Κ 183/173dB [1773]
Ι. Allegro con brio
II. Andante
III. Menuetto & Trio
IV. Allegro

Ρέκβιεμ για Σολίστες, Χορωδία και Ορχήστρα, σε Ρε Ελάσσονα ΚV. 626 [1791]
Ι. Introitus
ΙΙ. Kyrie
ΙΙΙ. Sequentia
   Dies irae, Tuba mirum, Rex tremendae, Recordare, Confutatis, Lacrimosa
ΙV. Offertorium
   Domine Jesu, Hostias
V. Sanctus
VI. Benedictus
VII. Agnus Dei
VIII. Communio
   Lux aeterna, Cum sanctis tuis


Προπώληση εισιτηρίων

Η προπώληση των εισιτηρίων, αξίας 30, 22 και 15€ (γενική είσοδος) και 15 και 10€ (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) ξεκίνησε και το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:
● Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:00 - 15:00 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:00 - 14:00 & 17:30 - 21:00, τηλ. 2813409247)
● Την ticketservices.gr, από εδώ.
● Το Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου, πριν την έναρξη κάθε εκδήλωσης
Κατά την είσοδο και την παραμονή του κοινού στον χώρο, εφαρμόζονται τα ισχύοντα μέτρα προστασίας της δημόσιας υγείας από την πανδημία COVID-19.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Ενημερώνουμε τους κατόχους εισιτηρίων των παραστάσεων Ρέκβιεμ, Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ την Μ. Δευτέρα 18 και Μ. Τρίτη 19/4, ότι έχουν την δυνατότητα να προμηθευτούν το εισιτήριό τους για την συναυλία - αφιέρωμα στον Μικρασιατικό Ελληνισμό, την Μ. Τετάρτη 20/4, με προνομιακή έκπτωση 50% σε όποια ζώνη επιλέξουν.
Η έκπτωση εμφανίζεται αυτόματα κατά την διαδικασία έκδοσης, με την εισαγωγή του barcode του εισιτηρίου, στο πεδίο του κωδικού έκπτωσης.

Συναυλία αφιερωμένη στον Μικρασιατικό Ελληνισμό
Η πρώτη συναυλία - αφιέρωμα στον Μικρασιατικό Ελληνισμό, με αφορμή την συμπλήρωση εκατό ετών από την κορύφωση της Μικρασιατικής Καταστροφής. Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών (ΦΟΑ) υπό τη διεύθυνση του Βύρωνα Φιδετζή θα ερμηνεύσει έργα των Γιάννη Κωνσταντινίδη, Μανώλη Καλομοίρη και Γιοχάνες Μπραμς. Σολίστ στο βιολί, ο Αντώνης Σουσάμογλου.
Διαβάστε περισσότερα, εδώ.


Δωρεάν στάθμευση για τους θεατές στο πάρκινγκ του ΠΣΚΗ

Για τους θεατές των εκδηλώσεων, υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν στάθμευσης στο υπόγειο πάρκινγκ του ΠΣΚΗ, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων.

Ο Μότσαρτ έγραψε την 25η του Συμφωνία, σε Σολ Ελάσσονα, σε ηλικία 17 ετών. Τα δύο θέματα του πρώτου μέρους έχουν έντονα αντιθετικό χαρακτήρα. Το πρώτο, ορμητικό χάρη στις γρήγορες συγκοπές και ταυτόχρονα λακωνικό, εναλλάσσεται με το δεύτερο που κυλά ήρεμο και γλυκό. Η επαναλαμβανόμενη εναλλαγή θυμίζει περισσότερο εισαγωγή Όπερας με δραματική υπόθεση, παρά Συμφωνία. Αυτό είναι βέβαια το στοιχείο εκείνο που κάνει το πρώτο μέρος τόσο αναγνωρίσιμο στον ακροατή και το έργο τόσο δημοφιλές. Στο ίδιο ύφος ακολουθεί και το δεύτερο μέρος, το αργό, που με τη μελωδικότητά του θυμίζει θλιμμένη άρια όπερας. Το μενουέτο αντίθετα διατηρεί συγκρατημένο και αυστηρό χορευτικό ύφος. Η συμπαγής ενορχήστρωσή του έρχεται σε ανακουφιστική αντίθεση με τη ανάλαφρη γραφή τού τρίο, αποκλειστικά για τα πνευστά. Στο τελευταίο μέρος της Συμφωνίας, ο Μότσαρτ επιστρέφει σταδιακά στην αρχική δυναμικότητα και τις γρήγορες ταχύτητες, χωρίς όμως τη δραματικότητα και το βάθος του πρώτου μέρους. Η Συμφωνία ολοκληρώνεται σε εύθυμο και θριαμβευτικό τόνο.

Ρέκβιεμ είναι η νεκρώσιμη ακολουθία της ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας. Όπως και η Λειτουργία, χωρίζεται σε μέρη που παίρνουν τα ονόματά τους από την πρώτη φράση των ψαλμικών στίχων, αλλά το τυπικό του διαφέρει σε σημαντικό βαθμό από εκείνο της Λειτουργίας. Το Ρέκβιεμ σε Ρε Ελάσσονα K 626 είναι ένα από τα διασημότερα έργα του Μότσαρτ. Η αρχικά μυστική ταυτότητα του εντολέα που το παρήγγειλε, ο θάνατος του συνθέτη όσο το έργο ήταν ακόμα ημιτελές και οι προσπάθειες ταυτοποίησης των προσώπων που το ολοκλήρωσαν, το καθιστούν μέχρι και σήμερα θρυλικό. Πέρα όμως από κάθε μυστήριο ή αστικό μύθο που συνδέεται με το συγκεκριμένο έργο, πρόκειται για καθολικά αναγνωρισμένο μουσικό αριστούργημα. Η πρώτη περίοδος σύνθεσής του, που πραγματοποιήθηκε κατόπιν παραγγελίας του Walsegg-Stuppach, τοπικού ηγεμόνα αρκετών περιοχών της νοτιοανατολικής Αυστρίας, μετά το θάνατο της εικοσάχρονης γυναίκας του για να τιμήσει τη μνήμη της, τοποθετείται στον Ιούνιο του 1791. Τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους, ο Μότσαρτ πέθανε. Η πρώτη εκτέλεση του έργου πραγματοποιήθηκε το 1793.

Τόσο ο τρόπος αντιμετώπισης του κειμένου από τον συνθέτη, όσο και η ενορχήστρωσή του, γίνονται κατά τα πρότυπα των έργων που προορίζονταν για εκδηλώσεις πένθους στα τέλη του 18ου αιώνα. Συγκεκριμένα ο Μότσαρτ επέλεξε ανάμεσα στα μικρότερα τμήματα των μερών της Ακολουθίας εκείνα που ήθελε να αναδείξει ως αυτόνομα μέρη για τη χορωδία ή για τους σολίστες. Η ενορχήστρωση παραμένει λιτή, με έμφαση σε συγκεκριμένα ηχοχρώματα όπως οι συνδυασμοί των δύο τρομπετών και των τυμπάνων ή των τριών τρομπονιών, που σε συνάρτηση με τις αναφορές στην Ημέρα της Κρίσεως, υποβάλλουν την αίσθηση του δέους. Τέλος η μιμητική γραφή και τα αντιστικτικά μέσα βρίσκουν πρόσφορο έδαφος εφαρμογής, διατηρώντας παράλληλα τόσο το ομοφωνικό ύφος, όσο και τη μονωδική τεχνοτροπία του λυρικού θεάτρου της εποχής. 

Βιογραφικά συντελεστών: 

Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών
Η Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών ξεκίνησε τη διαδρομή της τον Νοέμβριο του 2016, με στόχο να εκτελεί, να ηχογραφεί και να προβάλλει τη μουσική που δημιουργήθηκε και καλλιεργήθηκε κατά τον 19ο, τον 20ό και 21ο αιώνα, εντός ή εκτός των ελληνικών συνόρων, από Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής συνθέτες. Σημαντικό μέρος των έργων που εκτελεί έχει ανακαλυφθεί και αποκατασταθεί από μουσικολογική έρευνα που υλοποιείται στα ελληνικά πανεπιστήμια. Το ρεπερτόριό της περιλαμβάνει έργα συμφωνικής και φωνητικής μουσικής, καθώς και έργα μουσικής δωματίου που εκτελούνται από μικρότερα σύνολα, συγκροτούμενα από µέλη της. Ερμήνευσε για πρώτη φορά μετά από περισσότερο από έναν αιώνα, έργα συνθετών όπως το Ρέκβιεμ του Δημητρίου Λιάλιου, έργο του 1889, ανεκτέλεστο για 130 περίπου χρόνια, την συμφωνία σε Σι Ελάσσονα της Ελένης Λαμπίρη και τη δραματική όπερα του Παύλου Καρρέρ, Μαρία Αντωνιέτα, έργο που δεν είχε ακουστεί για περίπου 140 χρόνια. Παράλληλα έχει ερμηνεύσει έργα των Μότσαρτ, Χάυδν, Μπετόβεν, Σούμπερτ, Μέντελσον, Τσαϊκόφσκι, Αρένσκυ, Καλίνικοφ, Λιστ, Μπραμς κ.α. Έδρα της ορχήστρας είναι ο Χώρος Τέχνης και Πολιτισμού Άρτεμις, Πυθαγόρα 8, στον Άλιμο. 

Τα μέλη:

Πρόεδρος: Μαλιάρας Νικόλαος
Φροντιστής: Μπλίκας Αθανάσιος
Α΄ βιολιά:
Εξάρχων: Τοκάρεβ Γιαρόσλαβ
Σεβέλεβα Σβετλάνα
Σταθουλόπουλος Σωκράτης
Σπίνουλα Σταματέλλα
Σεβέλιοβ Δανιήλ
Αθανασίου Βανέσσα
Παπανικολάου Ελευθέριος
Κουβάτης Θεολόγος
Β΄ βιολιά:
Κορυφαίος: Λούστας Κωνσταντίνος
Ζαραφωνίτης Εμμανουήλ
Τρωιάνου Φανή
Λούστας Θεόδωρος
Γρατσούνα Αθηνά
Μπουτσουκούρι Σαλόμε
Πυλαρινός Διονύσιος
Βιόλες:
Κορυφαίος: Γκίτζιος Χαράλαμπος
Γούζιος Κωνσταντίνος
Μουτσάι Αριόνα
Παπαπαναγιώτου Βασίλειος
Βιολοντσέλα:
Κορυφαίος: Νίνα Βαγγέλ
Κύπρου Γεωργία
Κολοβού Λευκή
Τριανταφύλλου Ευαγγελία Δέσποινα
Κοντραμπάσα:
Κορυφαίος: Λυγνός Θεόδωρος
Ασλανίδης Δημήτριος
Α΄ όμποε: Θεοδωρόπουλος Ζανιώτης Γεώργιος
Β΄ όμποε: Τσόγιας Ραζάκοβ Χρήστος
Α΄ κλαρινέτο: Κάρρας Φίλανδρος Μάριος
Β΄ κλαρινέτο: Ντουραχάνης Αντώνιος
Α΄ φαγκότο: Φωτόπουλος Αναστάσιος
Β΄ φαγκότο: Κουφαλάκος Δημήτριος
Α΄ κόρνο: Πουλημένου Αγγελική
Β΄ κόρνο: Ευταξία Παναγιώτα
Γ΄ κόρνο: Κωστής Δημήτριος
Δ' κόρνο: Νικόλαος Καλαμβρέζος
Α΄ τρομπέτα: Αγαλιανός Διονύσιος
Β΄ τρομπέτα: Δαφνής Στέφανος Σπυρίδων
Α΄ τρομπόνι: Βέργης Σπυρίδων
Β΄ τρομπόνι: Αθηναίου Βαρβάρα Αντιγόνη
Μπάσο τρομπόνι: Κούσης Ρενάτο
Τύμπανα: Κολιαβασίλης Παναγιώτης

Ραφαήλ Πυλαρινός | διευθυντής ορχήστρας
Ο Ραφαήλ Πυλαρινός γεννήθηκε στην Αθήνα. Άρχισε τις σπουδές του στο πιάνο και το τρομπόνι και συνέχισε με το κλασικό τραγούδι και τα Ανώτερα Θεωρητικά.  Κατόπιν, συνέχισε τις σπουδές του στην Ιταλία, όπου τελειοποίησε τις μουσικές του γνώσεις σπουδάζοντας Διεύθυνση Ορχήστρας στη Μουσική Ακαδημία της Αγίας Καικιλίας της Ρώμης και την Μουσική Ακαδημία της Πεσκάρα. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές διευθύνοντας την Συμφωνική Ορχήστρα της Αγίας Καικιλίας επί δύο χρόνια στο Master Class τελειοποίησης της Ακαδημίας. Σπούδασε δίπλα στους Μπρούνο Απρέα, Ντονάτο Ρεντζέττι και Ντανιέλε Γκάτι.
Το 1990 αρχίζει την επαγγελματική του σταδιοδρομία ως μαέστρος διευθύνοντας ορχήστρες όπως οι Συμφωνική Ορχήστρα της Αγίας Καικιλίας της Ρώμης, Συμφωνική Ορχήστρα του Φεστιβάλ Φερεντίνο της Ιταλίας, Orchestra Intenazionale D' Italia, Φιλαρμονική Ορχήστρα του Μπράζοβ της Ρουμανίας, Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, Κρατική Ορχήστρα Κύπρου, Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, Ορχήστρα Σύγχρονης Μουσικής της ΕΡΤ, Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών. Από το 2012 έως το 2015 συνεργάστηκε ως μαέστρος με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Το 1998 δημιούργησε την Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Πειραιά Σ.Ο.ΝΕ.Π “Δημήτρης Μητρόπουλος” όπου διετέλεσε Καλλιτεχνικός Διευθυντής από το 1998 έως το 2011. Συνεργάστηκε με τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ διευθύνοντας πληθώρα συναυλιών από το 1993 έως και το 2018. Έχει εμφανισθεί στα Auditorium της Ρώμης, Theatro di V.B. di Ascoli, Φεστιβάλ του Lanciano, Θέατρο Ceruli της Ρουμανίας, Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, Εθνική Λυρική Σκηνή, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Παλλάς, στην Κύπρο και αλλού.
Στην σύνθεση ασχολήθηκε κυρίως με μουσική για κινηματογράφο και θέατρο. Από τις σημαντικότερες συνεργασίες του είναι η ηχογράφηση του θεατρικού έργου Ο Ιατροδικαστής του Κώστα Λεϊμονή με την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών που κυκλοφόρησε σε CD το 2018, το θεατρικό Κολοκοτρώνης – Ο θεός έβαλε την υπογραφή του, του Γιώργου Χριστοδούλου και η ταινία Tranzito της Ισαβέλλας Μαυράκη. Από τον Αύγουστο του 2019 είναι Αναπληρωτής Καλλιτεχνικός – Εκτελεστικός Διευθυντής στο Πολιτιστικό Συνεδριακό Κέντρο Ηρακλείου (ΠΣΚΗ) Κρήτης.

Βούλα Αμιραδάκη | σοπράνο
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε μονωδία στον Πειραϊκό Σύνδεσμο με συνέχεις βραβεύσεις και υποτροφία, με τις Ελένη Τσαγκαράκη και Θάλεια Μοίρα και πήρε δίπλωμα με πρώτο βραβείο και Άριστα παμψηφεί στο  Athenaeum με την Κρίλοβιτς. Πήρε  πτυχίο πιάνου με τον Γιώργο Μάνεση και πτυχία Αρμονίας, Αντίστιξης και  Φούγκας με Άριστα με τον Χαραλάμπους.  Παρακολούθησε τη τάξη μελοδράματος του Νικολαΐδη και δεξιοτεχνίας των Καμπαγιέ, Ντιμίτροβα, Χριστοφέλλη, Παππά, Μοδινού, Χατζησίμου, Ομπράζτσοβα, Πηλού και Χένσελ. Ως υπότροφος του Ιδρύματος Μαρία Κάλλας μελέτησε με την Μαρία-Λουίζα Τσόνι και τον Ρομπέρτο Νέγκρι. Έκανε το ντεμπούτο της ως Σαντούτσα στην Καβαλερία Ρουστικάνα, κερδίζοντας στον διεθνή διαγωνισμό στην Ούντινε. Ερμήνευσε την Μαντάμα Μπατερφλάυ στην ομώνυμη όπερα στην Ν. Κορέα. Έχει βραβευτεί στον διεθνή διαγωνισμό Δημήτρης Μητρόπουλος, τον διεθνή διαγωνισμό Kaleidos στο Παλέρμο, στο Grand Prix Μαρία Κάλλας και στο διεθνή διαγωνισμό της Μάντοβα. Έχει λάβει μέρος σε γκαλά σε Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Ιδρύματα  Κακογιάννη, Θεοχαράκη, Ηρώδειο στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, Φεστιβάλ Σύρου και σε  συναυλίες σε Ελλάδα και εξωτερικό. Μετείχε στην συναυλία για τον εορτασμό των 100 χρόνων του θωρηκτού Αβέρωφ. Συνεργάστηκε με την Εθνική Λυρική Σκηνή στα Σύγχρονη Όπερα – Ο Διωγμένος ως μοίρα, Μποέμ ως Μιμί, Wesendonck  lieder του Βάγκνερ,  Prihody Lisky Bystrousky του Γιάνατσεκ. Έχει  συμπράξει με τη Συμφωνική  Ορχήστρα Αθηνών ως σολίστ.

Διαμάντη Κριτσωτάκη | μέτζο σοπράνο
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο από γονείς μουσικούς. Πήρε δίπλωμα μονωδίας με τη Σόνια Θεοδωρίδου. Ακολούθησε μεταπτυχιακές σπουδές στη σχολή Leopold Mozart Zentrum του Πανεπιστημίου του Άουγκσμπουργκ με την Agnes Habereder-Kottler. Παρακολούθησε σεμινάρια και μαθήματα με καθηγητές τους Φρίντερ Μπέρνιους, Καρλ-Πίτερ Κάμερλαντερ, Γκράχαμ Τζόνσον, Ρόμπερτ Γουάιτ, Αν Μάρεϊ, Χριστίνα Γιαννακοπούλου, Νίκο Βασιλείου, Χριστόφορο Σταμπόγλη. Έχει πρωταγωνιστήσει σε παραγωγές του Θεάτρου του Άουγκσμπουργκ όπως Erwin, das Naturtalent του Μάικ Σβόμποντα, Meeting Dido, Divertimento4amadeus. Από το 2013 συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή στις παραγωγές Μάκμπεθ, Ο κουρέας της Σεβίλλης ως Ροζίνα, στην Όπερα της βαλίτσας – Κάρμεν, ως Κάρμεν, Καρμενσίτας ως Καρμέλα, Μαντάμα Μπατερφλάι ως κυρία Πίνκερτον,  Ο Βαφτιστικός ως Κική, Κάρμεν ως Μερσέδες, Orfeas2021, Δέσπω, Ο αέρας της Ελλάδας και Φάουστ που ανεβαίνει τον Απρίλιο του 2022. Συνεργάστηκε με την Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ στις παραγωγές Ζ και Βάκχες και ως Javotte στην όπερα Μανόν στην Κεντρική Σκηνή της νέας λυρικής σκηνής στο ΚΠΙΣΝ. Πρωταγωνίστησε στις παραγωγές Oedipus: Sex with mum was blinding στο θέατρο Σφενδόνη και The Shell Game στο Από Μηχανής Θέατρο. Έχει συνεργαστεί με σκηνοθέτες όπως οι Ευκλείδης, Κακάλας, Περλέγκας, Ευαγγελάτου, Μοσχόπουλος, Λάνγκριτζ, Παπακωνσταντίνου, Τσακιρίδη, Νανούρης, Τζανέλα κ.ά. Έχει τραγουδήσει υπό τη διεύθυνση μαέστρων όπως οι Καρυτινός, Μιχαηλίδης, Συμεωνίδης, Αραβίδης, Πυλαρινός, Βουδούρης, Βασιλείου, Μαρμαράς, Ζιάβρας, Dumoussaud. 

Αντώνης Κορωναίος | τενόρος
Έλληνας που γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη. Σπούδασε πιάνο, θεωρητικά και μονωδία με τους Κρίλοβιτς, Βουτσίνο και Πασχάλη. Συνέχισε στην Ιταλία υπό τους Ρέσνικ και Ματτεούτσι. Πρωταγωνίστησε σε όπερες της ΕΛΣ όπως Ο κουρέας της Σεβίλλης, Άννα Μπολένα, Η Ιταλίδα στο Αλγέρι, Σταχτοπούτα, Μαγικός αυλός, Ριγκολέττο,  Τραβιάτα, Ναμπούκκο, Ελιξήριο του έρωτα κ.ά. και σε Βιέννη, Βερολίνο, Μόναχο, Λοζάνη, Ζυρίχη, Γενεύη, Ρώμη, Φλωρεντία, Τρεβίζο, Κατάνια, Τόκιο, Γιοκοχάμα, Μόσχα, Αγ. Πετρούπολη κ.ά. ερμηνεύοντας πρωταγωνιστικούς ρόλους σε όπερες όπως Ριγκολέττο, Σταχτοπούτα, Ιταλίδα στο Αλγέρι, Φάλσταφ, Ταξίδι στη Ρεμς, Τανκρέντι, Ντον Πασκουάλε, Σονάμπουλα, Τούρκος στην Ιταλία, Μαγικός Αυλός, Έτσι κάνουν όλες κ.ά. ‘Έχει συμπράξει με ορχήστρες όπως Κρατική Αθηνών, Κρατική Θεσσαλονίκης, ΕΡΤ, Δημοτική Αθηνών κ.ά. σε έργα όπως Ρέκβιεμ του Μότσαρτ, Ενάτη Συμφωνία του Μπετόβεν, Μικρή Λειτουργία του Ροσσίνι, Κατά Ματθαίον Πάθη και Λειτουργίες του Μπαχ, Σούμπερτ κ.α. Έλαβε πρώτο βραβείο στο Διεθνή Διαγωνισμό Τζουζέπε ντι Στέφανο και βραβείο στο διαγωνισμό European Union Opera. Υπήρξε μόνιμο στέλεχος της Γερμανικής Όπερας του Ρήνου. Έχει ηχογραφήσει τα Αναγέννηση του Μαρκόπουλου, Ελένη του Μικρούτσικου, Holy Moments, Ερωτόκριτος και Αρετή του Μαρκόπουλου, Οreste του Χέντελ, Απόψε την κιθάρα μου με την Ένωση Επτανησίων Ελλάδος και το έντεχνο τραγούδι των Επτανήσων σε συνεργασία με το Ιόνιο Πανεπιστήμιο. 

Μάνος Χριστοφακάκης | μπάσος
Ο Μάνος Χριστοφακάκης είναι ανερχόμενος μπάσος από το Ηράκλειο. Έχει εμφανιστεί σε φεστιβάλ όπερας, θέατρα και αίθουσες συναυλιών στην Ευρώπη και έχει διακριθεί σε διεθνείς διαγωνισμούς. Είναι απόφοιτος του Ωδείου Ακρόπολις στην Αθήνα με Άριστα και 1ο Βραβείο και το καλοκαίρι του 2022 ολοκληρώνει μεταπτυχιακές σπουδές στο λυρικό τραγούδι. Στα καλλιτεχνικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνονται επίσης οι θεατρικοί φωτισμοί, η σκηνογραφία και η σκηνοθεσία. Ακόμη, είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Λυρικού Θεάτρου Κρήτης και δικηγόρος.
Τον Αύγουστο 2021 ερμήνευσε το ρόλο του Βοσκού και σκηνοθέτησε την παγκόσμια πρώτη της όπερας “Η Βοσκοπούλα” του Διονύση Παπαμήτσου στο Ηράκλειο.
Ερμήνευσε πρόσφατα τους ρόλους Σιμόνε από το “Τζάννι Σκίκι” του Πουτσίνι στο Kolarac στο Βελιγράδι (01/2022), Φωνή του Ποσειδώνα από τον “Ιδομενέα” του Μότσαρτ στο ΠΣΚΗ (11/2021), Γουλιέλμος από την όπερα του Μότσαρτ “Έτσι κάνουν όλες”, σε θέατρα στην Κροατία (09/2021) και στο Ηράκλειο με το Λυρικό Θέατρο Κρήτης (08/2021), Λεπορέλλο από τον “Ντον Τζιοβάνι” του Μότσαρτ σε  διεθνή περιοδεία σε τρεις χώρες (06-07/2021) και αργότερα στο θέατρο KMD στο Ντουμπρόβνικ (10/2021), Ντον Τζιοβάνι από την ομώνυμη όπερα του Μότσαρτ στη Βιέννη (Αύγουστος 2020), Εγωιστής Γίγαντας στην ομώνυμη παιδική όπερα του Ξανθούλη στο ΠΣΚΗ (03/2020), Ουμπέρτο από την “Υπηρέτρια Κυρία” του Περγκολέζι στο Hράκλειο (08/2019) κ.λπ.

Μικτή Χορωδία Τμήματος Μουσικών Σπουδών του ΕΚΠΑ
Ιδρύθηκε το 1998. Αποτελείται από φοιτητές του Τμήματος με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το διεθνές χορωδιακό ρεπερτόριο και την ελληνική μουσική δημιουργία, φοιτητές άλλων Τμημάτων, καθώς και πτυχιούχους. Η Χορωδία έχει ασχοληθεί με έργα Ελλήνων συνθετών Επτανησιακής και Εθνικής Σχολής, νεότερης περιόδου και έχει ερμηνεύσει σημαντικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου. Έχει συνεργαστεί με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, τη Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Αθηναίων, την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών, την Κρατική Συμφωνική Ορχήστρα Νέων της Κύπρου, την Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων και με μαέστρους όπως οι Βύρων Φιδετζής, Μίλτος Λογιάδης, Ελευθέριος Καλκάνης, Μιχάλης Οικονόμου, Παύλος Σεργίου κ.α. Εκτός των πανεπιστημιακών χώρων, έχει εμφανιστεί στα Ωδείο Ηρώδου του Αττικού, Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης, Βεάκειο Θέατρο Πειραιά και στην Κύπρο. Το 2006 πραγματοποίησε συναυλίες ελληνικής χορωδιακής μουσικής στα Πανεπιστήμια του Μονάχου και της Χαϊδελβέργης,  εγκαινιάζοντας τις επαφές της με μεγάλα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, που συνεχίστηκαν στο Πανεπιστήμιο της Βενετίας το 2008 και στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης το 2010. Έχει επίσης εμφανιστεί στο διεθνές φεστιβάλ Αιγαίου στη Σύρο το 2011, το 2012 και το 2013, καθώς και στις Γιορτές Ελληνικής Μουσικής το 2014, το 2015, το 2016 και το 2017.

Τα μέλη:

Σοπράνι: Μερεντίτη Τζωρτζίνα, Μαριολοπούλου Μύρα, Μανδάλη Δήμητρα‐Σοφία, Μόσχου Κατερίνα, Κωστάκη Ιωάννα
Άλτι: Ευθυμίου Όλγα, Γαμβρούλη Μαιρίτα, Μάρκου Βασιλική
Τενόροι: Παλτόγλου Θοδωρής, Τσόκας Λεόντιος
Μπάσοι: Μαλιάρας Γιάννης, Κοβός Θοδωρής, Χιωτίδης Νίκος, Μαρκόπουλος Μάριος

Νίκος Μαλιάρας | ιστορικός μουσικολόγος
Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε φιλολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών  και πιάνο στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών. Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές Βυζαντινής Φιλολογίας και Ιστορίας, Μουσικολογίας και Παιδαγωγικών της Μουσικής στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, από το οποίο αναγορεύθηκε διδάκτωρ. Η πανεπιστημιακή του σταδιοδρομία ξεκίνησε το 1992 από το Πανεπιστήμιο Κρήτης. Σήμερα είναι πρωτοβάθμιος Καθηγητής Ιστορικής Μουσικολογίας και Διευθυντής του Τομέα Ιστορικής και Συστηματικής Μουσικολογίας και του Εργαστηρίου Μελέτης της Ελληνικής Μουσικής στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Ανέλαβε την πρωτοβουλία ίδρυσης του Εργαστηρίου Μελέτης της Ελληνικής Μουσικής. Η κύρια δραστηριότητα του Εργαστηρίου είναι, στα πλαίσια σεμιναριακών, πτυχιακών, μεταπτυχιακών, διδακτορικών και μεταδιδακτορικών ερευνών να συντονίσει τον σχηματισμό ψηφιακού αρχείου και διαδικτυακής βάσης δεδομένων με έργα Ελλήνων Συνθετών, μελέτες για την Ελληνική Έντεχνη Μουσική και ηχογραφήσεις. Το 1998 ίδρυσε και από τότε έχει αναλάβει την οργάνωση και διεύθυνση της Μικτής Χορωδίας των φοιτητών του Τμήματος Μουσικών Σπουδών. Η Χορωδία έχει ασχοληθεί με έργα Ελλήνων συνθετών τόσο της Επτανησιακής και Εθνικής Σχολής, όσο και της νεότερης περιόδου, και έχει ερμηνεύσει σημαντικά έργα του κλασικού ρεπερτορίου, ενώ έχει στραφεί ιδιαίτερα προς τη μουσική Ελλήνων συνθετών, ερμηνεύοντας μεταξύ άλλων έργα μεγάλων διαστάσεων, όπως όπερες, ορατόρια, λειτουργίες κλπ. Το 2016 ίδρυσε σε συνεργασία με τον αρχιμουσικό Βύρωνα Φιδετζή την Φιλαρμόνια Ορχήστρα Αθηνών. 

Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου
Το Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου είναι η πρώτη και μοναδική ως τώρα χορωδία της Κρήτης που λειτούργησε σε επαγγελματική βάση. Συστάθηκε το φθινόπωρο του 2021 για τις ανάγκες των παραγωγών του ΠΣΚΗ αλλά όχι αποκλειστικά γι’ αυτές. Στη σύστασή της βοήθησαν σημαντικά οι καθηγητές φωνητικής Νεκταρία Λαουμτζή, Λένα Χατζηγεωργίου, Γιάννης Ιδομενέως και Αμάντα Κριτσωτάκη. Η πρώτη παραγωγή που συμμετείχε το χορωδιακό σύνολο ήταν στην όπερα Ιδομενέας  του Μότσαρτ που παρουσιάστηκε στο ΠΣΚΗ  το Νοέμβριο του 2021 υπό την διδασκαλία του Γιάννη Κιαγιαδάκη. Τα μέλη του συνόλου δεν είναι σταθερά, καθώς οι ανάγκες των διαφόρων παραγωγών είναι διαφορετικές, υπάρχει όμως ένας βασικός κορμός. Αποτελείται από επαγγελματίες μουσικούς, καθηγητές φωνητικής, νέους που πρόσφατα ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους στο  τραγούδι ή που σπουδάζουν σε ανώτερες τάξεις, διευθυντές χορωδιών και χορωδούς με πολύχρονη χορωδιακή εμπειρία. Όλοι ζουν και εργάζονται στην Κρήτη. Στο παρόν έργο συμμετέχει υπό την διδασκαλία της Λένας Χατζηγεωργίου.

Τα μέλη:
Σοπράνι: Μαριέλλα Βιτώρου, Ιουλία Νικίτινα, Μαρία Περτσελάκη, Σύλβια Στρούθου
Μέτζο σοπράνι: Ειρήνη Αγγελάκη, Στέλλα Βουτουφιανάκη, Ντιάνα Τσιλίδη, Ευγενία Ψαρουδάκη
Τενόροι: Θεόδωρος Κατσίγρης, Ορέστης Κουσαθανάς, Γιώργος Μανουσάκης, Γιάννης Μαυρομάτης, Καραούλης Ανδρέας, Σκιαδάς Στέλιος
Μπάσοι: Γιώργος Κιαγιαδάκης, Μανώλης Στιβακτάκης, Γιώργος Στρατάκης, Πέτρος Ρακιντζής
Πιάνο Νίκος Κοκκίνης

Λένα Χατζηγεωργίου | διευθύντρια χορωδίας
Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης.
Απέκτησε δίπλωμα Μονωδίας  με καθηγήτρια τη Γιολάντα ντι Τάσσο. Σπούδασε ανώτερα θεωρητικά (Αρμονία, Αντίστιξη με καθηγητή τον Κ. Ευαγγελάτο και Φούγκα με τον Γ. Κιαγιαδάκη). Έχει παρακολουθήσει μαθήματα και σεμινάρια Διεύθυνσης Χορωδίας και Ορχήστρας με τους Μίλτο Λογιάδη  Μιχάλη Οικονόμου, Αντώνη Κοντογεωργίου, , Φαίδρα Γιαννέλου και Μιχάλη Πατσέα και απέκτησε δίπλωμα στη Διεύθυνση Χορωδίας με υπεύθυνο καθηγητή τον μαέστρο Μιχάλη Οικονόμου. Παρακολούθησε μαθήματα υποκριτικής με τον Σέργιο Βαφειάδη  και Αντώνη Διαμαντή.
Από το 2004 διευθύνει την χορωδία Ιωνία Αηδών και από το 2010 τη Μικτή  ,Παιδική και Νεανική Χορωδία της Π.Ε Ηρακλείου. Διατέλεσε έκτακτο μέλος της χορωδίας της Εθνικής Λυρικής Σκηνής συμμετέχοντας στην όπερα  «Λομβαρδοί στην πρώτη σταυροφορία» του G.Verdi στο Requiem του Faure και Μυθωδία του Β. Παπαθανασίου. Έχει συνεργαστεί με την ορχήστρα της ΝΟΠΕΗ, την Λαϊκή Ορχήστρα Μίκης Θεοδωράκης στο έργο Canto General (υπο την διεύθυνση του μαέστρου Λουκά Καρυτινού), την ορχήστρα Νέων του Δήμου Ηρακλείου υπό την διεύθυνση του Μίλτου Λογιάδη και Φαίδρας Γιαννέλου ,με τον Χρήστο Λεοντή στη «Καντάτα Ελευθερίας» και με τον μαέστρο Μύρωνα Μιχαηλίδη, στο Άξιον Εστί του Μ. Θεοδωράκη.
Έχει διευθύνει χορωδιακά έργα από την αναγέννηση εώς σύγχρονα. Το 2018 διεύθυνε τη λειτουργία  Gloria  του A. Vivaldi. Εκτός από τις συναυλίες που έχει δώσει ως μαέστρος έχει εμφανιστεί και σε πολλές συναυλίες ως σολίστ ( Missa Brevis και Requiem του W.A. Mozart, Gloria του A. Vivaldi, Μessiah του Ηandel ,στην όπερα «Μήδεια» στον ομώνυμο ρόλο, του Π. Φουρναράκη , στην οπερέτα « Ο Βαφτιστικός» του Θ. Σακελλαρίδη, στο ρόλο της Βιβίκας , σε αποσπάσματα από Μusicals και Ελληνικές Οπερέτες καθώς και σε συναυλίες  έντεχνης μουσικής και μουσικοθεατρικές παραστάσεις.
Συμμετείχε στο Χορωδιακό Σύνολο Ηρακλείου στην πρώτη παραγωγή Όπερας του ΠΣΚΗ  «Ιδομενέας Βασιλιάς της Κρήτης»  του W.A Mozart.
Από το 2001 διδάσκει  μονωδία και σύγχρονο τραγούδι.

Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών: AEGEAN Airlines
Επίσημος Χορηγός Ακτοπλοϊκών Μεταφορών: Minoan Lines
Επίσημοι Χορηγοί Φιλοξενίας: Metaxa Hospitality Group | Karatarakis hotels & restaurants
Επίσημος Χορηγός Οδικών Μεταφορών: Union Coach Services
Επίσημος Χορηγός Εκπαίδευσης: ΙΕΚ ΑΚΜΗ
Χορηγός Επικοινωνίας: ΕΡΤ3 | ΕΡΤ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΕΡΤ ΧΑΝΙΩΝ | Τηλεόραση CRETA | creta24.gr | ΣΚΑΙ Κρήτης 92.1 | Εφημερίδα ΠΑΤΡΙΣ