Σάββατο 25 και Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025
21:00

Κύκλος | Χοροθέατρο

Αίθουσα «Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού»

Ο καταξιωμένος χορογράφος και σκηνοθέτης Σταύρος Λίτινας καταθέτει τον Ιανουάριο στο ΠΣΚΗ για δύο μόνο παραστάσεις την προσωπική του σύλληψη πάνω στο αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ, βασισμένη στον χορό και την εικαστικότητα. Ένα έργο, στο οποίο «ο άνθρωπος εξέρχεται βίαια από ένα μικρόκοσμο γεμάτο αυταπάτες, για να ανακαλύψει με τρόπο οδυνηρό», κατά τα λεγόμενα του σκηνοθέτη, «την τραγική του ουσία». 

Η τραγωδία του Σαίξπηρ Βασιλιάς Ληρ εξιστορεί για το δράμα του γηραιού βασιλιά της Βρετάνης που αποφασίζει να παραχωρήσει το βασίλειό του στις κόρες του, με τον όρο να εκφράσουν δημόσια το μέγεθος της αγάπης τους για εκείνον. Με τις δύο μεγαλύτερες κόρες να αναλώνονται σε κολακείες και την αγαπημένη του τρίτη να απέχει, ο Ληρ επιλέγει τη διαίρεση του βασιλείου του στα δύο, αποκληρώνοντας τη μικρότερη. Χωρίς βασιλική εξουσία αλλά με αυταρχική συμπεριφορά, ο Ληρ βιώνει την αχαριστία των ευνοημένων θυγατέρων του και καταλήγει να περιπλανάται έρημος, μαχόμενος τους δαίμονές του... 

Συντελεστές:
Δραματουργία – Σκηνοθεσία – Σκηνικά – Κοστούμια – Μουσική επιμέλεια: Σταύρος Λίτινας
Χορογραφίες: Φανή Δεμέστιχα, Τζέσικα Καϊμπαλή, Μαρία Μανδραγού, Τάσος Μπεκιάρης, Ηλέκτρα Χρύσανθου, Σταύρος Λίτινας
Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου
Σχεδιασμός ήχου: Γιώργος Ανδριώτης
Κατασκευή κοστουμιών: Δέσποινα Μουτάφη
Χειρισμός ήχου και φώτων: Λυδία Τσάτσου-Παρασκευοπούλου
Σχεδιασμός μακιγιάζ: Όλγα Φαλέι
Σχεδιασμός κομμώσεων: Θωμάς Γαλαζούλας
Video: Πάτροκλος Σκαφίδας

Διανομή:
Βασιλιάς Ληρ: Σταύρος Λίτινας
Γκονεριλ: Ηλέκτρα Χρύσανθου
Ρέγκαν: Φανή Δεμέστιχα
Κορντέλια: Ναταλία Περιβολάρη
Έντγκαρ: Ιρένε Τζιαρντίνα
Έντμοντ: Τζέσικα Καϊμπαλή
Γελωτοποιός: Μαρία Μανδραγού

Τραγούδι: Δανάη Κατσαμένη
Πιάνο: Αλίνα Αναστασιάδη


Προπώληση εισιτηρίων

Η προπώληση των εισιτηρίων αξίας 25€, 18€ και 15€ (γενική είσοδος) και 12€ και 10€ (άνεργοι, ΑμεΑ, τρίτεκνοι, πολύτεκνοι, νέοι έως 25 ετών) ξεκίνησε και το κοινό μπορεί να τα προμηθευτεί από:
● Το Βιβλιοπωλείο Βικελαίας Δημοτικής Βιβλιοθήκης (Δευτέρα, Τετάρτη, Σάββατο: 09:30 - 14:30 και Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή: 09:30 - 14:00 & 17:30 - 20:30, τηλ. 2813409247).
● Την ticketservices.gr.
● Το ΠΣΚΗ, πριν την έναρξη της εκδήλωσης


ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΚΡΙΤΙΚΩΝ

[…] Μια υποβλητική χοροθεατρική μεταγραφή. Ο Σταύρος Λίτινας επιλέγει ένα δρόμο που ενεργοποιεί τη φαντασία και τις αισθήσεις. Χωρίς λόγο […]  χοροθέατρο με έμπνευση, ουσία και υψηλή αισθητική!

Ντίνα Καρρά (19/12/23 – Onlytheater) 

[…] Στον ρόλο του βασιλιά Ληρ συναντάμε τον κ. Σταύρο Λίτινα. Εκνευριστικά υπέροχος; Απίστευτα λυρικός, στα όρια του επικού; Πήρε έναν μέγιστο ρόλο, τον έκανε δικό του, είναι Ηλίου φαεινότερο ότι το καταχάρηκε και γέμισε τις ψυχές μας και το υπόλοιπα ένατα του εγκεφάλου μας. Ο τρόπος και η απόδοση… Τροφή για το μυαλό, σκέψη για τη σκέψη μας. Ένας θαυματοποιός μέσα σε ένα θέατρο […] Η κ. Αλίνα Αναστασιάδη στο πιάνο και η κ. Δανάη Κατσαμένη στο τραγούδι, έκαναν το χαλί το μουσικό να είναι και ιπτάμενο. Και οδήγησαν σε νέους δρόμους την τέρψη των αυτιών μας […] Χόρτασα μία παράσταση. Και είμαι ευγνώμων γι’ αυτό. 

Κώστας Κούλης (30/11/23 – keysmash.gr)

Πρόκειται για μια αξιοθαύμαστη δουλειά, τόσο φλογερή και παθιασμένη που πετυχαίνει την ολιστική διέγερση αισθήσεων, συναισθημάτων, σκέψεων και εντυπώσεων. Κυριολεκτικά συν-κλονίζει […] Αυτή η χοροθεατρική εμπειρία, η οποία κινητοποιεί σώμα, νου και ψυχή, «μιλάει» με ισχυρή ένταση και ενδελέχεια, χωρίς να έχει καμία ανάγκη το λόγο, επιβεβαιώνοντας ταυτόχρονα τη δραματική ποιότητα και νοηματική εμβέλεια του θεματικού πυρήνα. […] Θα μπορούσε κανείς να γράψει ακόμη περισσότερα για αυτήν τη συναρπαστική χοροθεατρική παράσταση, αλλά αυτό που έχει αποχρώσα σημασία είναι η προσωπική θέαση και η ενδόμυχη βίωση αυτής της μοναδικής περιπέτειας που αγγίζει τα όρια του αριστουργήματος. 

Ζωή Τόλη (20-11-23 – Enetpress)

Το βάθρο του Βασιλιά σείεται από το πάθος και την ένταση των χορευτικών βημάτων του […] Το έργο του Ουίλιαμ Σαίξπηρ ξεδιπλώνεται χωρίς λόγια. Οι λέξεις είναι περιττές όταν ο χορός προσπερνάει τα αυτιά και μιλάει κατευθείαν στην ψυχή σου. Όταν όμως, έρχεται το τραγούδι με την μαγευτική φωνή της Δανάης Κατσαμένη και τη συνοδεία της Αλίνας Αναστασιάδη στο πιάνο, τότε αντιλαμβάνεσαι την ολοκλήρωση και την αρτιότητα της δουλειάς που έχει γίνει […] πρόκειται για μια μύηση στο χοροθέατρο.

Ευρυγένης (19/11/23 – We Love Theater)

Πόσο τελικά είναι δυνατό, μία παράσταση μουσικοχορευτική να προσομοιώσει τον διάλογο, με τον χορό και το τραγούδι; Και πόσο δύσκολη φαντάζει στα μάτια μας η σύνδεση ενός δράματος σαιξπηρικού με μία χορογραφία που κατά το πλείστον στηρίζεται στο  Flamenco;  Κι όμως ο Σταύρος Λίτινας δεν έκανε απλώς πραγματικότητα τα ερωτήματα αυτά, αλλά τα πάντρεψε με τόσο αριστοτεχνικό τρόπο, που όχι απλώς μας συγκίνησε και μας άγγιξε βαθιά, αλλά πολύ απλά μας έκανε απρόσμενα να πιστέψουμε στο απίθανο […] Και έκαψα το παλιό μου φτερό βλέποντας ετούτη την παράσταση, ανακαλύπτοντας μέσα της, τον δρόμο προς ένα νέο, πένθιμο, μα θριαμβευτικό ποίημα.

Βασίλης Κοκκώνης  (18-11-23 – Free Sunday) 

Η σκηνή του θεάτρου Arroyo, μετατρέπεται σε ένα ροντέο αρπακτικών της εξουσίας, όπου οι ερμηνευτές με τη δύναμη του φλαμένκο, χωρίς λόγια και με τη συνοδεία κλασικών μουσικών θεμάτων στο πιάνο (πιανίστα: Αλίνα Αναστασιάδη), ξετυλίγουν το κουβάρι της σαιξπηρικής ιστορίας […] εκείνο που επίσης ξεχωρίζει στην παράσταση είναι η αισθητική της. Κάτι ανάμεσα σε dark cabaret, gothic σκηνή και παραμύθι τα κοστούμια του Σταύρου Λίτινα και οι φωτισμοί της Στέλλας Κάλτσου, μεταφέρουν τον θεατή σε ένα δυστοπικό περιβάλλον, που άλλες φορές μοιάζει με όνειρο και άλλες με παράνομη τελετουργία […] Τα χέρια των ερμηνευτριών κινούνταν σαν ηλεκτρισμένα καλώδια ενώ «απαντούσαν» η μία στην άλλη χορευτικά, ο Σταύρος Λίτινας ενσωμάτωσε όλη την αλαζονεία και τη φιλαυτία του Ληρ, που καταρρέει στο τέλος. Τα μάτια, τα πρόσωπα και οι εκφράσεις έβγαζαν φλόγες και το πάθος για χρήμα, εξουσία και ζωή ήταν διάχυτο σε όλη τη διάρκεια της παράστασης.

Διονύσης Χριστόπουλος (10/11/23 – Music City) 

Ο Σταύρος Λίτινας σκηνοθέτησε τον Βασιλιά Ληρ παραδίδοντας στο κοινό μια παράσταση πλημμυρισμένη με χορό και μουσική […] Από τις πιο ωραίες σκηνές της παράστασης η σκηνή της τρέλας ανάμεσα στον Ληρ (Στ. Λίτινας) και τον «τρελό» του (Μ. Μανδραγού), καθώς και η τελευταία σκηνή του Ληρ με την Κορντέλια (Β. Κατσιγιάννη). Ιδιαίτερη μνεία χρειάζεται στην Δανάη Κατσαμένη, η οποία με την υπέροχη φωνή της πέτυχε να δημιουργήσει μερικές από τις πλέον συναισθηματικά φορτισμένες σκηνές.

Τόνια Τσαμούρη (7/11/23 – Culture Now) 

Η χοροθεατρική παράσταση «Βασιλιάς Ληρ», ανήκει σε εκείνες τις παραγωγές που επηρεάζει ανεπανόρθωτα όλο το ενεργειακό σύστημα του θεατή, καθηλώνοντάς τον με εκρηκτικό τρόπο […] Πρόκειται αναμφισβήτητα για ένα έργο με καλλιτεχνική σφραγίδα που καλύπτει και το πιο απαιτητικό κοινό[…] Ο Σταύρος Λίτινας κατασκεύασε μία ποιοτική σύνθεση, μία αρτίστικη πρόταση, ιδιαίτερη και ξεχωριστή, ικανή να λειτουργήσει τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον.  

Το βασιλιά Ληρ υποδύεται με έξοχη σκηνική παρουσία ο Σταύρος Λίτινας […] Κορυφαία η σκηνή με την εκστατική αριστερόστροφη περιστροφή του πάνω στο βάθρο. […] Οι τρεις κόρες  Ηλέκτρα Χρυσάνθου, Φανή Δεμέστιχα και Βάσια Κατσιγιάννη, πηγαίες, υποκριτικά πληθωρικές, απλώς υπέροχες, δεν υπάρχουν λόγια. […] Τον γελωτοποιό παίζει εμπνευσμένα η αεικίνητη και ευλύγιστη Μαρία Μανδραγού, με μοναδική ικανότητα. […] Πολύ καλή στο ρόλο της η Άνια Βασιλείου, ως Έντγκαρ. Η Τζέσικα Καϊμπαλή φανταστική ως Έντμοντ […], αυθεντικότατη, δρα αφοπλιστικά επάνω και έξω από την κυκλική αρένα, ενσαρκώνει τη δύναμη του κακού και του αριβισμού, διασπείροντας με ορμή τη διχόνοια και το μίσος. […] Χάρμα οφθαλμών η σκηνική δραστηριότητά της. […]  Στο τραγούδι η καταπληκτική Δανάη Κατσαμένη και στο πιάνο η χαρισματική Αλίνα Αναστασιάδη.

Ζωή Τόλη (10/3/23 – Enetpress)

Είναι άθλος για έναν καλλιτέχνη να καταφέρει να προσαρμόσει ένα τέτοιο κείμενο στα μέτρα της σύγχρονης εποχής, να το αποδομήσει, να ανιχνεύσει τα συστατικά του στοιχεία και να το επανασυνθέσει, χωρίς τον κίνδυνο να προσκρούσει στις στερεοτυπικές εκδοχές που έχουν καθιερώσει τον σαιξπηρικό λόγο στο συλλογικό ασυνείδητο.

Ο Σταύρος Λίτινας φαίνεται πως βρήκε στον «Βασιλιά Ληρ» του Σαίξπηρ το έργο που ιδιοσυγκρασιακά τον εκφράζει περισσότερο […] Η Μαρία Μανδραγού καθιερώνει έναν χορευτικό και θεατρικό τύπο πολύ δυναμικό στον ρόλο του Γελωτοποιού […] Η Ηλέκτρα Χρυσάνθου ως Γκόνεριλ και η Φανή Δεμέστικα ως Ρέγκαν είναι συγκλονιστικές, δεινές ερμηνεύτριες και ώριμες σκηνικά […] ένα μεγάλο μέρος της επιτυχίας της παράστασης οφείλεται στην επιλογή της Δανάης Κατσαμένη στον ρόλο του Σχολιαστή/Χορού […] με την αισθαντική, τζαζ φωνή της συνοδευόμενη από την πιανιστική δεινότητα της Αλίνας Αναστασιάδη […] κορυφαίος παράγοντας επιτυχίας της παράστασης είναι τα έξοχα κοστούμια του Σταύρου Λίτινα και το απόλυτα αφαιρετικό σκηνικό […] Πρέπει, τέλος, να υπογραμμιστεί η υψηλή αισθητική της παράστασης και η επιλογή πρωτότυπης μουσικής επένδυσης.

Νίκος Ξένιος (17/2/23 – Bookpress)

Ο Σταύρος Λίτινας ξεπέρασε τον εαυτό του και μας χάρισε με απίστευτη γενναιοδωρία την καλύτερη παράσταση που έχει ανεβάσει ως σήμερα και μία ανεπανάληπτη εμπειρία για όλες μας τις αισθήσεις που θα κουβαλάμε μέσα μας για καιρό.

Λουκία Μητσάκου (5/2/23 - theater project 365)

ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΤΙΝΑΣ

Γεννήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ και εξειδικεύτηκε στο βιοκλιματικό σχεδιασμό και την αρχιτεκτονική εσωτερικών χώρων. Έργα του έχουν δημοσιευθεί επανειλημμένα στον Τύπο. Σε ηλικία 10 ετών ήρθε σε επαφή με τη ζωγραφική, τη μουσική και το χορό. Πρώτος χορευτής της ομάδας του Λυκείου Ελληνίδων Ηρακλείου και Αθήνας, για δώδεκα έτη, σε πολυάριθμες παραστάσεις, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν οι εκδηλώσεις «ΑΘΗΝΑ, ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ» (ΣΤΟΑ ΑΤΤΑΛΟΥ, ΒΕΑΚΕΙΟ 1985). Σολίστ του κουβανέζικου συγκροτήματος ALEX DONNER (ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ 1988). Χορογράφος των παραστάσεων «TANGUEDIA» και «AMOR DE UNA NOCHE» μουσική Astor Piazzola (ΒΕΑΚΕΙΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ 1992-1993). Ξεκίνησε Flamenco με τον Carlos. Μαθήτευσε με διάσημους χορευτές και χορογράφους όπως: Antonio Canales, Eva Yerbabuena, Juana Amaya, Rafaela Carrasco, Joaquin Grilo, Andres Marin, La Tati, Maria Magdalena, Joaquin Ruiz, Manolo Marin, Javier La Torre, La Chiqui, Torombo, Alejandro Granados, Pilar Ortega, Antonio Pipa, Mercedes Ruiz, Manuel Betanzos, Rafael Campallo, Ursula Lopez κ.α. Το 1992 ίδρυσε το “ARROYO”, την πρώτη σχολή Flamenco στην Αθήνα. Έκανε μετακλήσεις σπουδαίων χορευτών και χορογράφων στην Αθήνα όπως: Juana Amaya, Rafaela Carrasco, Joaquin Grilo, Andres Marin, La Tati, Manolo Marin, Mercedes Ruiz, Manuel Betanzos, Rafael Campallo, Hazel Acosta, Lina Dolores Vega, Sylvana Gironi, Rosanna Maya, Linda Vargas, και Ursula Lopez. Σολίστ  στο έργο «DISCORDIA DE ANDALUCIA» σε περιοδεία στην Ελλάδα (1993). Πρωταγωνιστής στο έργο «ΜΑΤΩΜΕΝΟΣ ΓΑΜΟΣ» του F. G. Lorca, χορογραφία Hazel Acosta με συμμετοχή της μεγάλης ντίβας του Flamenco, La Tati (ΒΕΑΚΕΙΟ, ΠΕΙΡΑΙΑΣ 1994). Σολίστ της ομάδας “DANZA NOVENTA” (OUDE LIBERTAS, CAPE TOWN 1994). Guest Artist της ομάδας “DANZA NOVENTA”, στις παραγωγές «TABLAO FLAMENCO I & II» (1994), «CARMEN» (1995), «BLOOD WEDDING» (1995),  και «RITMO» (1996) με εξαιρετικές κριτικές (CIVIC OPERA, JOHANNESBURG). Πρωταγωνιστής και πάλι στο «ΜΑΤΩΜΕΝΟ ΓΑΜΟ» του F. G. Lorca, χορογραφία Hazel Acosta και στο «VIBRACIONES DE FLAMENCO», με συμμετοχή του διάσημου τραγουδιστή Talegon de Cordoba (ΛΥΚΑΒΗΤΤΟΣ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ 1996). Σκηνοθέτης και σολίστ της παράστασης «CUERPO Y ALMA» με διάσημους καλλιτέχνες από το διεθνή χώρο όπως: Jose Parrondo, Roland Hoffmann, Miguel Aragon, Reiner Witzel, Alfonso Garrido, Ludmila Soldatova, Nebojsa Jasarevic (ΙΛΙΣΙΑ, ΑΘΗΝΑ - ΑΣΤΟΡΙΑ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ 2000). Χορογράφος και σολίστ της παράστασης «VIENTO DEL SUR» με τη σοπράνο K. Delmer και το κουαρτέτο εγχόρδων «ROMIDO» (ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ & ΧΑΝΙΩΝ 2002). Παραγωγός και χορογράφος της ομάδας «ARROYO» με σημαντικές παραστάσεις όπως: «ARROYO – 10 AÑOS» (ALTERA PARS, ΑΘΗΝΑ 2002), «COLORES DE OTOÑO» (ΚΝΩΣΣΟΣ, ΑΘΗΝΑ 2003), «ARENA» (ALTERA PARS, ΑΘΗΝΑ 2006), «ENSAYO» (ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΘΕΑΤΡΟ, ΑΘΗΝΑ 2007), «VERDE» (ΗΒΗ, ΑΘΗΝΑ 2008), «CANDELA» (ΗΒΗ, ΑΝΤ. ΚΑΛΟΓΙΑΝΝΗΣ, ΑΘΗΝΑ 2009). Βασικός δάσκαλος της σχολής ARROYO από το 1998 μέχρι το 2018. Προσκεκλημένος δάσκαλος στο Ηράκλειο και το Ρέθυμνο (1998-2002). Έχει παρακολουθήσει μαθήματα υποκριτικής με την Άντζελα Μπρούσκου (2002-2006) και έχει εμφανισθεί ως ηθοποιός στο ρόλο του Lux με το ΘΕΑΤΡΟ ΔΩΜΑΤΙΟΥ στο υπαρξιακό θρίλερ του Albert Ostermaier «ΗΡΘΕ Η ΩΡΑ. ΤΟΜΗ», σκηνοθεσία Άντζελα Μπρούσκου (ΧΟΡΟΡΟΕΣ, ΑΘΗΝΑ 2004) και στο ρόλο του γιατρού Konte στο «ΑΓΓΕΛΟΣ ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ» του Luis Buñuel (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ 2018). 

Έχει κάνει κίνηση σε θεατρικά έργα όπως «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ» του F.G.Lorca, σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού (ΘΕΑΤΡΟ ΟΔΟΥ ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, ΑΘΗΝΑ 2010) και «ΚΑΖΑΝΟΒΑ - ΔΟΝ ΖΟΥΑΝ» των M.Tsvetaeva-G.G.Byron, σκηνοθεσία Στάθη Λιβαθινού (ΠΕΙΡΑΙΩΣ 260, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ & ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2023). Κίνηση και σκηνικά σε θεατρικά έργα όπως «ΤΟ ΗΜΕΡΩΜΑ ΤΗΣ ΣΤΡΙΓΓΛΑΣ» του W. Shakespeare, σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη (ΘΕΑΤΡΟΝ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΑΘΗΝΑ 2014), «Η ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΚΟΛΟΚΟΤΡΩΝΗ» των Μ. Ρέππα & Θ. Παπαθανασίου, σκηνοθεσία Σταύρου Καραγιάννη (ΩΔΕΙΟ ΗΡΩΔΟΥ ΑΤΤΙΚΟΥ, ΑΘΗΝΑ 2021 – ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ, ΑΘΗΝΑ 2022). Έχει κάνει τα σκηνικά στις «ΒΑΚΧΕΣ» του Ευριπίδη, (ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ 2014), στα «ΠΙΚΡΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΗΣ ΠΕΤΡΑ ΦΟΝ ΚΑΝΤ» του R.W.Fassbinder, (ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 2014) και σκηνικά-κοστούμια στη «ΜΑΡΙΑ ΣΤΙΟΥΑΡΤ» του F. Schiller (θέατρο ΑΛΜΑ 2019) που σκηνοθέτησε η Άντζελα Μπρούσκου. Έχει συνεργαστεί με το Γεωργιανό σκηνοθέτη Levan Tsuladze, στο θέατρο ΑΝΕΣΙΣ, και έχει υπογράψει τα σκηνικά και τα κοστούμια στο «ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ Ο ΠΟΘΟΣ» του Τ. Williams (2014), τα σκηνικά στο «ΕΓΚΛΗΜΑ & ΤΙΜΩΡΙΑ» του F. Dostoevsky (2015-17), κερδίζοντας το 2ο βραβείο σκηνογραφίας αθηνοράματος 2016, και στον «ΑΜΛΕΤ» του W. Shakespeare (2017-18), υποψηφιότητα βραβείου σκηνογραφίας. Έχει υπογράψει τα σκηνικά στο «ΣΤΡΙΨΙΜΟ ΤΗΣ ΒΙΔΑΣ» του H. James, στο «ΘΕΙΟ ΒΑΝΙΑ» του A. Chekhov (θέατρο ΑΝΕΣΙΣ 2017) και στο «ΝΤΑ» του H. Leonard (ΚΘΒΕ 2018) που σκηνοθέτησε ο Δημοσθένης Παπαδόπουλος.

Ως χορογράφος και σκηνοθέτης ασχολείται τον τελευταίο καιρό με έργα που έχουν κοινό άξονα τη βία και τον καταναγκασμό. Στις παραστάσεις της ομάδας του υπογράφει ο ίδιος τα σκηνικά και τα κοστούμια. Τα πιο πρόσφατα έργα του είναι τα:

• «ΔΕΙΠΝΟ GOURMET?», χοροθεατρική μεταφορά του μυθιστορήματος του Curzio Malaparte «ΤΟ ΔΕΡΜΑ» (ΘΕΑΤΡΟΝ, ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, 2011 & ΚΗΠΟΘΕΑΤΡΟ Ν. ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ, ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2011). 

• «ΔΕΣΠΟΙΝΙΣ ΤΖΟΥΛΙΑ» του August Strindberg όπου παράλληλα επιμελήθηκε τη μουσική, τους φωτισμούς και χόρεψε στο ρόλο του υπηρέτη Ζαν. Η παράσταση γνώρισε μεγάλη επιτυχία, απέσπασε εξαιρετικές κριτικές και παίχτηκε για 4 χρόνια (ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2013-15 - ΝΥΝ+ΑΕΙ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ 2015 - ΘΕΑΤΡΟ ΑΝΕΣΙΣ, ΑΘΗΝΑ 2016-17).

• «ΚΟΥΑΡΤΕΤΟ» του Heiner Müller, βασισμένο στις Επικίνδυνες Σχέσεις του Laclos, όπου παράλληλα επιμελήθηκε τη μουσική, τους φωτισμούς και χόρεψε στο ρόλο του υποκόμη ντε Βαλμόν. Η παράσταση παίχτηκε για 2 χρόνια (ARROYO 2015-17 - ΝΥΝ+ΑΕΙ, ΗΡΑΚΛΕΙΟ 2017).

• «ΣΑΛΩΜΗ» του Oscar Wilde όπου χόρεψε στο ρόλο του Ηρώδη (ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 2018, σκηνή ΡΕΞ - Μ. ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ).

• «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ» του Federico G. Lorca όπου ερμήνευσε το ρόλο της M.Josefa  (ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2019-22 - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2020 - ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2022).

• «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του William Shakespeare όπου ερμηνεύει μέχρι σήμερα τον ομώνυμο ρόλο (ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2022-25 & VIKOS FESTIVAL, ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ 2024).

Έχει σκηνοθετήσει και έχει υπογράψει την κίνηση, τα σκηνικά και τα κοστούμια στη θεατρική μεταφορά του έργου του Γιάννη Σκαραγκά «Η ΚΥΡΑ ΤΗΣ ΡΩ» με τη Φωτεινή Μπαξεβάνη που παίζεται, με μεγάλη επιτυχία, τα τελευταία χρόνια σε διάφορα θέατρα της Ελλάδας έχοντας παράλληλα δεχτεί προτάσεις από Ευρώπη, Αμερική και Αυστραλία.

Έχει σχεδιάσει και σκηνοθετήσει-χορογραφήσει τις τελετές έναρξης & λήξης των 3ων ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΑΓΩΝΩΝ «ΗΡΑΚΛΕΙΟ 2023», υπογράφοντας παράλληλα τη δραματουργία, τα σκηνικά και τα κοστούμια.  

Είναι εμπνευστής, ιδρυτής και καλλιτεχνικός διευθυντής του VIKOS FESTIVAL που γίνεται στο Μονοδένδρι Ζαγορίου με θέμα τη Γυναίκα, όπως αυτή προβάλλει μέσα από το πεδίο της τοπικής αλλά και της παγκόσμιας ιστορίας και λογοτεχνίας.

ΗΛΕΚΤΡΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΥ

εννήθηκε στη Λευκωσία. Σε ηλικία 4 ετών ξεκινά χορό και σπουδάζει κλασικό μπαλέτο και μοντέρνο χορό στις σχολές Δ. Γρηγοριάδου και Ντ. Θεοδωρίδου. Παράλληλα ξεκινά μαθήματα ισπανικών χορών και flamenco με τη Ν. Ντέκα. Παρακολουθεί σεμινάρια σε Ελλάδα και Ισπανία με σημαντικούς καλλιτέχνες του flamenco όπως: Eva Yerbabuena, Israel Galvan, Joaquin Grilo, Rafaela Carrasco, Mercedes Ruiz, Pastora Galvan, Belen Maya, Lola Greco κ.α. Από το 1999 εργάζεται ως καθηγήτρια χορού, χορεύτρια και χορογράφος. Έχει διδάξει και παραδώσει σεμινάρια χορού σε επαγγελματικές και ερασιτεχνικές σχολές χορού όπως: Ωδείο Αθηνών (Αθήνα 2019 μέχρι σήμερα), Estrella (Αθήνα 2001-2013), Academy Dance Studio (Λονδίνο 2017) Σγ. Ε. Πετροπούλου (Αθήνα, 2000-2012), Λ. Τσαγγαρίδου (Λευκωσία-Κύπρος, 2005-2006), Μ.Βασιλάτου (Αθήνα, 2002-2003), “Εν χορώ” (Κρήτη, 2008), Αν.Γούβαλη (Αθήνα, 2000-2005), Ντ.Θεοδωρίδου, (Αθήνα, 1999-2001). Το 2013 δημιούργησε με τον Γιάννη Παπαγιαννούλη το Studio Flamenco + Κρουστών TACONEO με το οποίο έχει παρουσιάσει τις παραστάσεις: “Oye”, (Θ. ΜΠΡΟΝΤΓΟΥΕΪ, 2019) “Cuarenta Por Ciento”, (Θ. ΗΒΗ, 2017) “ESO ES” (ΧΩΡΟΣ ΤΕΧΝΗΣ 14η ΜΕΡΑ, 2016), “+ - ÷ × ∞” (Θ.  ΗΒΗ, 2015), “TACONEO” (Θ. ΟΡΦΕΑΣ, 2014). Το 2013 ιδρύει την ομάδα “DE TODAS FORMAS” με τον Γιάννη Παπαγιαννούλη και Πάνο Καρτίμπελη όπου εμφανϊζονται σε μουσικές σκηνές όπως: Άλικο, Babel, ΣΠΙΤΙ Art Bar, Faust, Χασομέρι, Μπισκότο, Pepermint Motel και σε φεστιβάλ όπως: Διεθνές φεστιβαλ κρουστών – Ρέθυμνο (2021) Φ. Οίτης - Λαμία (2019), SummERTime (2017), “ Μικρό Παρίσι των Αθηνών ” (2015) “Βέροια – Εύηχη Πόλη” (2014). Το 2020 παρουσιάζουν για πρώτη φορά την παράστασή “Ισορροπία Flamenco Prformance” Έχει χορέψει στην παράσταση “ΣΑΛΩΜΗ” του Oscar Wilde σε σκηνοθεσία/χορογραφία Στ. Λίτινα Θέατρο (ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ 2018, σκηνή ΡΕΞ - Μ. ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ). Ως χορεύτρια και χορογράφος έχει σημαντικές συνεργασίες όπως: Φεστιβάλ Παραδοσιακών Χορών “Διαμαντής Παλαιολόγος” (Σκόπελος 2017), “ORIENTE MEDITERRANEO” του Γιώργου Ντινάκου (Αμφιλοχία, 2017), συναυλία “OJOS CERRADOS” (Φεστιβάλ “3o CRETAN WORLD MUSIC FESTIVAL”, Αλικιανός – Κρήτη 2016), “ΜΗΔΕΙΑ” στο πλαίσιο του “Φεστιβάλ διαρκείας ελληνικού θεατρικού έργου 21ου αιώνα” (Θ. ΑΓΓΕΛΩΝ ΒΗΜΑ, 2016), ZAMBOMBA FLAMENCO FIESTA Ίδρυμα Μ. ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗ (2015), Μουσική Σκηνή ΑΛΙΚΟ  (2014), ΧΥΤΗΡΙΟ Θέατρο (2013), “TEMPOS A TIEMPO II” (Αρχαίο Ωδείο Πάφου- Προεδρικό Μέγαρο Λευκωσίας , Κύπρος), ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ “PAFOS 2017”,  συναυλία των Buzz Bastards – Αγγελική Τουμπανάκη (ΣΤΑΥΡΟΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ, 2014), VIRTUALFLAMENCO.COM (bar theatre, 2014), “DUENDE” στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χορού Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων - ομάδα ΕΛΔΩΡ (Θ. OLVIO, 2011). Έχει συνεργαστεί με το Ελληνοϊσπανικό συγκρότημα RONDA AL ALBA (1998-2013) σε διάφορες παραστάσεις: ΗΡΩΔΕΙΟ (ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ 2004), ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΑΪΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ (2011), ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΝΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (2006), ΣΑΪΝΟΠΟΥΛΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΠΑΡΤΗΣ (2004), ΝΑΥΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ (Εκδήλωση Ισπανικής Πρεσβείας 2002), Μουσική σκηνή ΜΥΛΟΣ (Θεσσαλονίκη 2001), Θ. ΒΡΑΧΩΝ ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ (1998) κ.α.  Έχει συνεργαστεί με τον Manuel Cazas (κιθαρίστα και συνθέτη της Rocio Molina, El Carpeta κ.α.) στη μουσική Σκηνή ΑΦΑΝΕΙΣ (2010). Έχει συνεργαστεί με το Γιώργη Κοντογιάννη στη «Μεσογειακή Αύρα» στη μουσική σκηνή Αυλαία–Αθήνα, Αρχάνες–Κρήτη, Ψυχρό–Κρήτη, Φεστιβάλ Άνω Σύρου, Ιανός κ.α. ”(2008 - 2010), στην παράσταση CAFE CANTANTE στο Θέατρο του Δήμου Χαϊδαρίου (2009), με την ομάδα “PROXIMA SALIDA” για την παράσταση “ΝΑΝΑ” στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Χορού Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων (2008), με την ομάδα flamenco “FUERA DE…” σε πολυάριθμες παραστάσεις (2007-2010): Φεστιβάλ Δήμου Κ.Πολεμιδιών - Λεμεσός (2010), “Κρουστοπανήγυρις” Percussion Camp - Άρτα (2009), “Groove on stage” Ωδείο Φ.Νάκας. Έχει συνεργαστεί με το ροκ συγκρότημα “Κίτρινα Ποδήλατα”(2007) σε video clip και έχει χορογραφήσει για την παράσταση “Οι Αρχάγγελοι δεν παίζουν φλίπερ” του Ντάριο Φω (Θ. ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ” 2001). Έχει συμμετάσχει στις δισκογραφικές δουλειές των Γιώργη Κοντογιάννη “ΈΡΩΣ ΑΝΙΚΑΤΕ” (2008) και του Γιάννη Παπαγιαννούλη “PARENTHESIS”(2017). Έχει συνεργαστεί ως χορογράφος με τη χοροθεατρική ομάδα ARROYO για την παράσταση «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ» του Federico G. Lorca, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα (ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2019-22 - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2020 - ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2022). Το 2022 χορογράφησε για την παράσταση «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του William Shakespeare, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα και συμμετέχει μέχρι σήμερα ως χορεύτρια, ερμηνεύοντας το ρόλο της Goneril (ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2022-25 & VIKOS FESTIVAL, ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ 2024). 

ΦΑΝΗ ΔΕΜΕΣΤΙΧΑ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε ηλικία 15 ετών ξεκίνησε χορό και σπούδασε κλασικό μπαλέτο, μοντέρνο και flamenco, αποκτώντας το δίπλωμα διδασκαλίας της Spanish Dance Society. Το 2000, παράλληλα με τις χορευτικές τις δραστηριότητες, ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Εμπορικού Κολλεγίου Saint George Κηφισιάς. Παρακολούθησε μαθήματα flamenco χορού δίπλα σε σπουδαίους δασκάλους όπως: Adela Campallo, Roza Belmonte, Juan de Juan, Alicia Marquez, Andres Pena, Rocio Molina, Joaquin Grilo, Angel Munoz, , Mercedes Ruiz, Rafaela Carrasco, Melena Mexia (Clasico Espanol), Adolfo Vega, Pastora Galvan, Mercedes Ruiz de Cordoba,  Maria Jesus Rodrigez del Ojo, Rosario Toledo, Marco Antonio Carcia Jimenez, Carlos Robles, Eduardo Guerrero, Antonio Molina (El Choro), Pilar Ogalla, Irene la Sentio, May Fernandez (cante), κ.ά. και σεμινάρια μοντέρνου και σύγχρονου χορού με τους: Milton Mayers /The Jacob’s Pillow” (Modern Traditions, the school of Alvin Ailey), Elizabeth Rohas (Alvin Ailey), STOMP workshops + body percussion – Leela Petronio & Simone Clarke (Ωδείο «Φίλιππος Νάκας»), Στέλλα Ζάννου,  Ερμής Μαλκότσης κ.ά. Από το 2005 έως σήμερα, διδάσκει σε ερασιτεχνικές και επαγγελματικές σχολές χορού στην Αθήνα και στον Πειραιά. Έχει συμμετάσχει σε διάφορες παραστάσεις του Ελληνοϊσπανικού συγκροτήματος RONDA AL ALBA (2004-2013): ΜΟΥΣΕΙΟ ΛΑΪΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ (2011-14), ΙΔΡΥΜΑ ΤΗΝΙΑΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (2006), ΣΑΪΝΟΠΟΥΛΕΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΠΑΡΤΗΣ (2004), Μουσική Σκηνή ΑΥΛΑΙΑ (2011), θεάτρο ΧΥΤΗΡΙΟ (2013), μουσική σκηνή ΑΛΙΚΟ κ.ά. Από το 2007 συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή. Έχει εμφανιστεί ως χορεύτρια στην  “CARMEN”, στο ΗΡΩΔΕΙΟ (2007) και έχει συμμετάσχει στις όπερες TURANDOT (2008), AIDA (2009), CAVALERIA RUSTICANA (2011), RIGOLETTO (2016). Το Μάϊο του 2008, χόρεψε στο 7ο Φεστιβάλ χορού Σωματείου Ελλήνων Χορογράφων, με την ομάδα χορού PROXIMA SALIDA, με τίτλο «ΝΑΝΑ», το 2013 χορογράφησε και χόρεψε αποσπάσματα από την όπερα CARMEN, στο ATHENEUM – Θησείον, σε συνεργασία με την mezzo soprano Χαρά Καλαντζίδου, και το 2014 για τη μουσική σκηνή “HALF NOTE JAZZ CLUB”, με το μουσικό σχήμα “Dan Theo – Acoustic Project”. Το 2015-2016 χόρεψε με την ομάδα σύγχρονου χορού Άννας Καραμήτσου, στο θέατρο «Προσκήνιο» και το 2016 & 2019 συμμετείχε στην παράσταση κλασικού μπαλέτου «Ζιζέλ», στο ρόλο της Μπατίλντα με την επαγγελματική ομάδα χορού Αλέξανδρου Χαντζιάρα στα θέατρα ΑΚΡΟΠΟΛ και ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΠΕΙΡΑΙΑ. Από το 2017 έως σήμερα, συνεργάζεται ως χορεύτρια-χορογράφος με την ομάδα “FLAMENCO AIRE” του Χρίστου Τζιφάκη, κάνοντας παραστάσεις σε θέατρα και φεστιβάλ ανά την Ελλάδα, όπως Φεστιβάλ Κύθνου «Κύθνια» (2017), Φεστιβάλ Μεσογειακής Μουσικής Σητείας (2017), Φεστιβάλ κιθάρας Ανωγείων/Χαϊμαλίνα, Φεστιβάλ κιθάρας Λουτρακίου (2018), κ.ά. Το 2018 χορογράφησε και χόρεψε για την ομάδα flamenco “FUEGO DEL MAR”, με τον Juan Granados. Έχει συνεργαστεί με διάφορους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες του flamenco, όπως Πάνος Καρτίμπελης, Γιώτα “Baron”, Oscar Lagos (κιθάρα), May Fernandez (cante), Carmen Molina (cante), Anabel Rivera (cante), Marco Jimenez (baile), Juan Granados (cante), Fran Ficco (guitara), κ.ά. Έχει εργαστεί ως βασική δασκάλα της Σχολής flamenco ESTRELLA (2005-2015). Από το 2015 έως σήμερα, διδάσκει στο εργαστήρι χορού HOROS, και στο στούντιο ΜΕΤΣΗ. To 2018 δίδαξε flamenco και έδωσε παραστάσεις στο Gelsenkirchen Arnhem της Γερμανίας και στο Amsterdam της Ολλανδίας. Το 2019 συνεργάστηκε ως χορεύτρια με τη χοροθεατρική ομάδα ARROYO και ερμήνευσε το ρόλο της Amelia στην παράσταση «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ» του Federico G. Lorca, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα (ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2019-22 - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2020 - ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2022). Από το 2021 εργάζεται ως βασική δασκάλα του χορευτικού εργαστηρίου ARROYO. Το 2022 έλαβε μέρος με τη Μαρία Μανδραγού στο 1ο φεστιβάλ χοροθεάτρου ROOM Dance Festival (Αθήνα) στο πρότζεκτ ΑΥΔΗ-ΧΩΣ, μια χοροθεατρική απόδοση του ποιήματος του Αζίζ Νεσίν “Σώπα, μη μιλάς”. Το 2023 έλαβε μέρος ως σολίστ χορεύτρια στο έργο «ΣΤΑ ΖΑΛΑ ΤΟΥ ΓΚΡΕΚΟ» του Χρήστου Τζιφάκη (ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ). Την ίδια χρονιά έλαβε μέρος στην τελετή έναρξης των 3ων ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΑΓΩΝΩΝ «ΗΡΑΚΛΕΙΟ 2023» που σχεδίασε και σκηνοθέτησε ο Σταύρος Λίτινας, ερμηνεύοντας τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Αριάδνης. Το 2022 χορογράφησε για την παράσταση «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του William Shakespeare,  σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα και συμμετέχει μέχρι σήμερα ως χορεύτρια, ερμηνεύοντας το ρόλο της Regan (ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2022-25 & VIKOS FESTIVAL, ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ 2024).

ΝΑΤΑΛΙΑ ΠΕΡΙΒΟΛΑΡΗ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε ηλικία 4 ετών ξεκίνησε κλασσικό μπαλέτο. Ασχολήθηκε με διάφορα είδη χορού όπως latin, μοντέρνο, παραδοσιακούς, swing και musical ενώ παράλληλα παρακολούθησε μαθήματα φωνητικής. Το 2008 ξεκίνησε Flamenco στη σχολή LA ARACHI CALI με δασκάλα την Δήμητρα Καραγιάννη. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης, της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Κατά την διάρκεια των σπουδών της δημιούργησε με την Ειρήνη Ψαλτάκη την ομάδα LATIDOS FLAMENCO CHIOS και δίδαξε σε ενηλίκους και παιδιά. Στη διάρκεια των χορευτικών σπουδών της έχει κάνει 2 χρόνια μαθήματα με τον Adolfo Vega και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια χορού με τους Irene La Sentio, Maria Moreno, La Farruca, Farruquito, Μanuel Liñan, Caterina Rodrigues, και τραγουδιού με τους Juan el Juana και Vicente Gelo. Έχει παρακολουθήσει σεμιναριακούς κύκλους μαθημάτων στη Σεβίλλη με τους Beatriz Morales, Jose Manuel el Oruco, Laura Santamaria, Manuela Rios και Pastora Galvan. Σήμερα εξακολουθεί να διδάσκεται και να προπονείται με τις Δήμητρα Καραγιάννη, Τζέσικα Καϊμπαλή και Ηλέκτρα Χρυσάνθου. Έχει συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις όπως, στη θεατρική παράσταση “Να μ’ αγαπάς” στο πλαίσιο της εκδήλωσης Λυσιστράτεια, προς τιμήν της ημέρας της Γυναίκας και στη “Zambomba” της G. Baron. Το 2024 συνεργάστηκε ως χορεύτρια με τη χοροθεατρική ομάδα ARROYO και συμμετέχει μέχρι σήμερα, ερμηνεύοντας το ρόλο της Cordelia στην παράσταση «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του William Shakespeare, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα (VIKOS FESTIVAL, ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ 2024 - ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2025).

ΜΑΡΙΑ ΜΑΝΔΡΑΓΟΥ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε ηλικία 4 ετών ξεκίνησε χορό και σπούδασε κλασικό μπαλέτο. Σε ηλικία 12 ετών ήρθε σε επαφή με το flamenco και ολοκλήρωσε τις σπουδές της αποκτώντας με διάκριση το δίπλωμα διδασκαλίας της Spanish Dance Society. Το 2008 παράλληλα με τις χορευτικές της δραστηριότητες αποφοίτησε από το τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου. Μιλά άπταιστα 4 γλώσσες αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και ρώσικα. Το 2009 μετά την ολοκλήρωση των σπουδών της στην Αθήνα ταξίδευσε στη Σεβίλλη όπου έζησε και εργάστηκε για 8 χρόνια. Παρακολούθησε μαθήματα flamenco χορού δίπλα σε σπουδαίους δασκάλους όπως: Juan de los Reyes, Torombo, Carmen Ledesma, Juana Amaya, Andrés Peña, Pastora Galván, Rafael Campallo, Chloé Brulé, Úrsula López, Leonor Leal, Alicia Márquez, Vicky Barea, Andrés Marín, BelénMaya, Manuela Ríos, Manuela Reyes. Ταυτόχρονα παρακολούθησε μαθήματα flamenco τραγουδιού δίπλα στους José de la Tomasa, Enrique Soto, Rocio Márquez. Το διάστημα 2011-2017 εργάστηκε στη Σεβίλλη ως επαγγελματίας χορεύτρια και δασκάλα χορού, ενώ παράλληλα διοργάνωσε κύκλους σεμιναριακών μαθημάτων και παραστάσεις σε Ελλάδα, Κύπρο, Ιρλανδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Ρωσία και Λευκορωσία. Το 2013 παρουσίασε το έργο της “MOIRAS”, με τη δική της ομάδα “LA RUECA” επιχειρώντας μια σύνδεση της ελληνικής μυθολογίας με το flamenco. Το 2014 το έργο ανέβηκε στο θέατρο VIRGEN DE LOS REYES της Σεβίλλης. Το 2013 χόρεψε στην παράσταση “DECRECIMIENTO” της ομάδας “LA CASA AZUL” στο “FESTIVAL ALANIS ARTE” στην Alanis de la Sierra της Ισπανίας, στην παράσταση “DE VIAJES” της ομάδας “GUILLERMO GUILLEN FLAMENCO TRIO” στο φεστιβάλ “NO SIESTA, FIESTA” στο Tromso της Νορβηγίας. Το 2012-2013 χόρεψε στο φεστιβάλ “DEL SUR AL SUR” και το 2014 στο “TEMPOS A TIEMPO” στην Πάφο της Κύπρου. Το 2014 στο φεστιβάλ “BRINDAMOS FLAMENCO” στο Helsinki της Φινλανδίας και την ίδια χρονιά συνεργάστηκε με την ομάδα jazz “MARIMBA PLUS” στην παράσταση “INFUSION FLAMENCA” στη Μόσχα, και συμμετείχε στην παράσταση “MIRAME” στο θέατρο Χυτήριο στην Αθήνα. Το 2014 εμφανίστηκε στο Tablao Flamenco “EL QUINQUE” στην Ronda της Ισπανίας. Το 2019 ανέβασε με το Γιώργο Κυρκιλή την παράσταση ENCONTRADOS στο θέατρο Κάτω από τη Γέφυρα. Στον τομέα της διδασκαλίας έχει δημιουργήσει ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό σύστημα το “FLAMENCO INTERACTIVE”, που απευθύνεται κυρίως σε μαθητές εκτός Ισπανίας, και στοχεύει στην βαθύτερη κατανόηση του flamenco μέσω μιας ενεργής διαδραστικής συμμετοχής, αντλώντας στοιχεία από την ιστορία του, την ποιητική των τραγουδιών, τη ρυθμική δομή των χορών και τα μουσικά μονοπάτια. Το σύστημα αυτό ενισχύει δυναμικά τη χορευτική αντίληψη των χορευτών στις παραστάσεις. Από το 2012 συνεργάζεται σταθερά, σε επίπεδο διδασκαλίας, με διάσημες σχολές όπως Flamenco Center, Jaleo, Lucero, Flamenquería στη Μόσχα της Ρωσίας και στο Cork City της Ιρλανδίας. Το 2016 εργάστηκε στη Fukuoka της Ιαπωνίας παραδίδοντας μαθήματα και χορεύοντας σε παραστάσεις με μεγάλη επιτυχία. Από το 2017 εργάζεται ως βασική δασκάλα του χορευτικού εργαστηρίου ARROYO. Το 2019 συνεργάστηκε ως χορογράφος και χορεύτρια της χοροθεατρικής ομάδας ARROYO και ερμήνευσε το ρόλο της Adela στην παράσταση «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ» του Federico G. Lorca, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα (ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2019-22 - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2020 - ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2022). Το 2022 έλαβε μέρος με τη Φανή Δεμέστιχα στο 1ο φεστιβάλ χοροθεάτρου ROOM Dance Festival (Αθήνα) στο πρότζεκτ ΑΥΔΗ-ΧΩΣ, μια χοροθεατρική απόδοση του ποιήματος του Αζίζ Νεσίν “Σώπα, μη μιλάς”. Το 2022 χορογράφησε για την παράσταση «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του William Shakespeare, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα και συμμετέχει μέχρι σήμερα ως χορεύτρια, ερμηνεύοντας το ρόλο του τρελού (ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2022-25 & VIKOS FESTIVAL, ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ 2024).

ΑΝΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

Γεννήθηκε στα Ιωάννινα. Σε ηλικία 8 ετών ξεκίνησε χορό στη σχολή Χοροχώρος στην Άρτα, όπου και μεγάλωσε, δίπλα στη Μελίνα Τάτση. Ακολούθησε για χρόνια το πρόγραμμα σπουδών της Spanish Dance Society, ενώ παράλληλα ασχολήθηκε με κλασσικό μπαλέτο, μοντέρνο, jazz, ευρωπαϊκούς και latin χορούς. Είναι απόφοιτος του Χημικού τμήματος του πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Παράλληλα με τις σπουδές της ασχολήθηκε με το σύγχρονο χορό στο πνευματικό κέντρο Δήμου Ιωαννιτών δίπλα στις Έλενα Ανδρεάδη, Τζίνα Βίκα, Λάουρα Τσιάτη, Ελεονόρα Ηλία, Γιάννα Νέσση, Φωτεινή Τσιτσιγιάννη και με musical στο πλαίσιο σεμιναριακών κύκλων. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια flamenco με Immaculada Ortega, Javier  Palacios, Virginia Dominguez, Alejandro Molinero, Juana Amaya, Joaquin Grilo και Israel  Galvan, και έχει εργαστεί  ως  δασκάλα  flamenco σε σχολές των Ιωαννίνων και της Λευκάδας.  To 2019 μετακόμισε στην Αθήνα για να συνεχίσει την  εκπαίδευσή της στο flamenco με τη  Μαρία  Μανδραγού στο χορευτικό εργαστήρι  ARROYO.  Συμμετέχει  παράλληλα στο σεμιναριακό κύκλο  «Flamenco Interactive»  με  τους  Μαρία Μανδραγού και Πάνο Καρτίμπελη και είναι μέλος της ομάδας Al Aire Libre. Το 2021 συνεργάστηκε ως χορεύτρια με τη χοροθεατρική ομάδα ARROYO και ερμήνευσε το ρόλο της Magdalena στην παράσταση «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ» του Federico G. Lorca, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα (ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2021-22 - ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2022). Από το 2022 μέχρι σήμερα συμμετέχει ως χορεύτρια στην παράσταση «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του William Shakespeare, ερμηνεύοντας το ρόλο του Edgar (ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2022-25).

ΤΖΕΣΙΚΑ ΚΑΪΜΠΑΛΗ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σε ηλικία 5 ετών ξεκίνησε χορό και σπούδασε κλασικό μπαλέτο. Σε ηλικία 18 άρχισε να ασχολείται με το μοντέρνο, το σύγχρονο, τη τζαζ και λίγο αργότερα με το flamenco παρακολουθώντας μαθήματα για 3 χρόνια στη σχολή “LA ARACHI CALI”. Το 2004 παράλληλα με τις χορευτικές της δραστηριότητες ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο τμήμα Εμπορίας και Διαφήμισης στο Α.Τ.Ε.Ι Αθήνας. Ακολούθησε η ενασχόληση της με τη φωτογραφία και το  2006 ολοκλήρωσε τις σπουδές της στη σχολή Focus. Μιλά άπταιστα 4 γλώσσες αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά και αραβικά. Από το 2006 ασχολείται με το σωματικό θέατρο. Το 2009 συμμετείχε στην παράσταση “ΚΑΡΜΑ” της ομάδας σωματικού θεάτρου ΑΤΡΟΠΟΣ σε Μυτιλήνη, Αθήνα και Ινδία. Παράλληλα, από το 2009 έως σήμερα, ξεκίνησε να παρακολουθεί σεμινάρια μαθημάτων χορού butoh, με τους Grigory Glazunov y Natalia Zhestovskaya, Katsura Kan, Sumako Koseki, Yuko Kaseki. Το 2010 πήγε στη Σεβίλλη της Ισπανίας όπου έζησε 7 χρόνια, προκειμένου να διευρύνει τους καλλιτεχνικούς της ορίζοντες. Παρακολούθησε μαθήματα flamenco χορού δίπλα σε σπουδαίους δασκάλους όπως: Andrés Peña, Pilar Ogalla,, Chloé Brulé, Rocio Molina, Marco Flores, Juan Carlos Lerida, Belén Maya, Patricia Guerrero, Alejandro Granados, Manuela Reyes αλλά κυρίως με την Ursula Lopez, Andres Marin καθώς και bata de cola με την Yolanda Heredia. Παρακολούθησε ταυτόχρονα μαθήματα τραγουδιού με τους: Enrique Soto, Rocio Márquez, Segundo Falcon, La Divi. Από το 2011 παραδίδει σεμιναριακά μαθήματα σε Αθήνα, Ρόδο, Μυτιλήνη κ.α. και λαμβάνει μέρος σε διάφορες flamenco εκδηλώσεις. Το 2013 συμμετείχε στην παράσταση “SANTAS DE ZURBARAN” της διάσημης χορεύτριας Eva Yerbabuena. Από το 2012 μέχρι σήμερα έχει χορέψει στη Σεβίλλη σε γνωστά tablaos όπως στο “T DE TRIANA”, “FLAMENQUERIA” και “CAJA NEGRA” και στο “TEATRO” στο Mercado de Triana. Το 2016 παρουσιάστηκε στο Tablao “EL QUINQUE” στην Ronda της Ισπανίας και την ίδια χρονιά ταξίδευσε στην Γενεύη της Ελβετίας όπου έδωσε σεμινάρια και χόρεψε στο θέατρο “LE SALTIMBANQUE”. Είναι δασκάλα Vinyasa Yoga και Aerial Yoga με δίπλωμα της Yoga Alliance και το 2016-2017 δίδαξε Hatha-Vinyasa Yoga στην σχολή FlamencoDanza της Ursula και Tamara Lopez στην Σεβίλλη. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια φωνής-λόγου-σώματος με την Άντζελα Μπρούσκου (2018-19). Συμμετείχε, ως ηθοποιός, στην παράσταση “FUCHSIA SAIGNANT” της Άννας Λεμονάκη το 2018 και το 2019 παρουσιάστηκε στο  πλαίσιο του φεστιβάλ “LA BATIE” στη Γενεύη της Ελβετίας. Έχει εμφανιστεί ως performer σε πολυάριθμες εκδηλώσεις εικαστικού ενδιαφέροντος, με πιο πρόσφατη την έκθεση Symbiosis της γλύπτριας Αναστασίας Κανδαράκη στην γκαλερί EOS (2019). Από το 2017 εργάζεται ως βασική δασκάλα του χορευτικού εργαστηρίου ARROYO. Το 2019 συνεργάστηκε ως χορογράφος και χορεύτρια της χοροθεατρικής ομάδας ARROYO και ερμήνευσε το ρόλο της Martirio στην παράσταση «ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΜΠΕΡΝΑΡΝΤΑ ΑΛΜΠΑ» του Federico G. Lorca, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα (ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2019-22 - ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ & ΣΥΝΕΔΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ 2020 - ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΑΛΙΑ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2022). Το 2022 έλαβε μέρος με την την ομάδα ΕΜΟΤΟ στο 1ο φεστιβάλ χοροθεάτρου ROOM Dance Festival (Αθήνα) στην παράσταση U R ME. Το 2022 χορογράφησε για την παράσταση «ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΛΗΡ» του William Shakespeare, σε σκηνοθεσία Σταύρου Λίτινα και συμμετέχει μέχρι σήμερα ως χορεύτρια, ερμηνεύοντας το ρόλο του Edmund (ΘΕΑΤΡΟ ARROYO, ΑΘΗΝΑ 2022-25 & VIKOS FESTIVAL, ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ ΖΑΓΟΡΙΟΥ 2024). Το 2024 συμμετείχε ως χορεύτρια στην όπερα «ALEKO» του Sergei Rachmaninoff, σε σκηνοθεσία Fanny Ardan (ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ).

ΔΑΝΑΗ ΚΑΤΣΑΜΕΝΗ

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτη της δραματικής σχολής του Εθνικού Θεάτρου (2009), απόφοιτη του Πανεπιστημίου Πατρών του τμήματος Θεατρικών σπουδών και απόφοιτη του προγράμματος Fashion design and Construction της σχολής μόδας PANSiK Fashion School. Έχει παρακολουθήσει την 8η Θερινή Ακαδημία Θεάτρου, εργαστήριο «Αλεξάντερ φον Χούμπολτ, εικόνες από τα ταξίδια του, Humboldt/pym – Travelogue” διεύθυνση Hubert Machnik, "Κήπος – Το μυθιστόρημα των λουλουδιών" διεύθυνση Νίκος Καλογεράκης, "Μάρκο Πόλο, για μια περιγραφή του κόσμου, αντικείμενο και αφηγηματική δράση" διεύθυνση Κατερίνη Αντωνακάκη. Επίσης έχει παρακολουθήσει ιδιαίτερα μαθήματα υποκριτικής με την Σοφία Κακαρελίδου, κλασικό τραγούδι με τον Ανδρέα Κουλουμπή και σύγχρονο χορό με τους Φωκά Ευαγγελινό και Αμάλια Μπένετ. Συμμετείχε ως ηθοποιός σε παραγωγές του Εθνικού και του Ελεύθερου θεάτρου: «Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΗΣ ΖΑΚΥΘΟΣ» σκην. Άντζελα Μπρούσκου (Θέατρο Μπάγκειον), «ΒΑΚΧΕΣ» σκην. Άντζελα Μπρούσκου (Εθνικό Θέατρο – Ερευνητική Σκηνή «Κατίνα Παξινού»), «ΤΙΤΑΝΟΜΑΧΙΕΣ» της Νατάσας Σιδέρη, σκην. Υρώ Μανέ (Θεατρικό αναλόγιο «Studio συγγραφής θεατρικού έργου» 2015 από το Εθνικό Θέατρο), «ΤΡΩΑΔΕΣ», σκην. Σ.Χατζάκης, (Εθνικό Θέατρο 2015), «ΕΝΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΟΛΕΣ ΤIΣ ΕΠΟΧΕΣ» σκην. Β. Θεοδωρόπουλος, (Εθνικό Θέατρο), «ΜΕΦΙΣΤΟ» σκην. Ν. Μαστοράκης (Εθνικό Θέατρο), «ΦΟ-ΡΑ ΣΤΟΠ! Φόβος – Ρατσισμός STOP!» (κοινωνική δράση του Εθνικού Θεάτρου), θεατρικό βιωματικό «παιχνίδι» για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης πάνω στο κοινωνικό ζήτημα του φόβου του Άλλου, «ΒΑΚΧΕΣ» σκην. Δ. Λιγνάδης, καλοκαιρινή παραγωγή του Θεάτρου «Αργώ» (2013), «ΑΓΙΑ ΙΩΑΝΝΑ ΤΩΝ ΣΦΑΓΕΙΩΝ» σκην. Ν. Μαστοράκης (Θέατρο Ακροπόλ), «ΝΕΦΕΛΕΣ» , σκην. Ν. Μαστοράκης (Εθνικό Θέατρο 2012), «ΤΑ ΜΑΓΙΚΑ ΜΑΞΙΛΑΡΙΑ» σκην. Γ. Κακλέας (παιδική σκηνή Εθνικού Θεάτρο), «ΒΕΡΜΟΥΤ SONGS» σκην. Τ. Λύγαρη (Το Τρένο Στο Ρουφ), «Η ΛΕΣΧΗ» θεατρική προσαρμογή του ομώνυμου μυθιστορήματος του Στρατή Τσίρκα, σκηνοθετική επιμέλεια Έφη Θεοδώρου, «ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ» χορικό, τιμητική βραδιά στη Μαρία Χόρς, σκην. Βίκτωρ Αρδίτης, «ΧΑΝΣΕΛ ΚΑΙ ΓΚΡΕΤΕΛ» σκην. Κάρμεν Ρουγγέρη (Εθνική Παιδική Λυρική Σκηνή - Θέατρο Ηρώδου του Αττικού), «ΝΑ ΖΗ ΚΑΝΕΙΣ Ή ΝΑ ΣΥΖΗ» σκην. Γιώργος Χριστοδούλου (συμμετοχή στο φεστιβάλ off-off Athens του θεάτρου Επί Κολωνώ), “BREATH ONE SEC.” devised χοροθέατ