Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2022 στις 21:00
Αίθουσα "Ανδρέας και Μαρία Καλοκαιρινού"

Αντόνιο Βιβάλντι: Οι Τέσσερεις Εποχές
Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Βρανδεμβούργιο Κοντσέρτο Νο.3 σε Σολ Μείζονα
BWV 1048, Παρτίτα Αρ.3 σε Μι Μείζονα, BWV 1006
Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ - Γιόχαν Χάλβορσεν, Πασακάλια

Κύκλος | Διάσημα έργα - Διάσημοι σολίστ

Η πολυβραβευμένη βιολονίστα Ντιάνα Τιστσένκο παρουσιάζει τέσσερα αριστουργήματα του ιταλικού και του γερμανικού μπαρόκ. Το πρόγραμμα ξεκινά  με το Βρανδεμβούργιο Κοντσέρτο Νο.3 σε Σολ Μείζονα, BWV 1048, του Γερμανού συνθέτη Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ και ολοκληρώνεται με το έργο Τέσσερεις Εποχές του Ιταλού συνθέτη Αντόνιο Βιβάλντι

Το Βρανδεμβούργιο Κοντσέρτο σε σολ μείζονα, BWV 1048, είναι το τρίτο στη σειρά των έξι μεγάλων κοντσέρτων (concerti grossi) του συνθέτη, που έγραψε στα χρόνια 1717 με 1723. Το αφιέρωσε στον Μαργράβο (αντίστοιχος τίτλος τιμής του Μαρκησίου) του Βρανδεμβούργου, Κρίστιαν Λούντβιχ και εξ’ αυτού πήραν και το όνομά τους.
Ακολουθεί ένα έργο από τη ρομαντική περίοδο της ιστορίας της μουσικής, με έτος σύνθεσης το 1897, επηρεασμένο όμως από το μπαρόκ. Πρόκειται για την Πασακάλια σε σολ ελάσσονα του Νορβηγού συνθέτη Γιόχαν Χάλβορσεν, πάνω στο θέμα από τη Σουίτα για τσέμπαλο στην ίδια κλίμακα HWV 432, του Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ.
Επιστρέφοντας στον Μπαχ, η Ντιάνα Τιστσένκο ερμηνεύει την Παρτίτα  Αρ.3 BWV 1006 σε Μι Μείζονα, το τελευταίο έργο από τη σειρά με τις έξι Σονάτες και Παρτίτες του συνθέτη για σόλο βιολί. Το έργο γράφτηκε το 1720 αλλά εκδόθηκε το 1802 και αποτελείται από επτά μέρη-χορούς που δεν ακολουθούν την τυπική σειρά όπως αυτή συνηθιζόταν στις Σονάτες, δηλαδή με εναλλαγές αργών και γρήγορων χορών, αλλά μια πιο ελεύθερη, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ποικιλία.
Το πρόγραμμα της βραδιάς κλείνει με τις Τέσσερεις Εποχές του Αντόνιο Βιβάλντι. Πρόκειται για τέσσερα κοντσέρτα για βιολί και ορχήστρα εγχόρδων, τους τίτλους των οποίων είναι οι τέσσερεις εποχές του χρόνου. Γραμμένα μεταξύ 1718 και 1720, αποτελούν πρωτοποριακό δείγμα προγραμματικής μουσικής. Κάθε ένα από τα κοντσέρτα, η Άνοιξη, το Καλοκαίρι, το Φθινόπωρο και ο Χειμώνας, αποδίδει μουσικά την αντίστοιχη εποχή, μιμούμενη τους ήχους της φύσης όπως αυτή αλλάζει εντός τους και αποδίδοντας ηχητικά ανθρώπινες δραστηριότητες που σχετίζονται με κάθε μία από αυτές.  

Πρόγραμμα:

Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ | Βρανδεμβούργιο Κοντσέρτο Αρ. 3 σε Σολ Μείζονα, BWV 1048
Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ - Γιόχαν Χάλβορσεν | Πασακάλια σε σολ ελάσσονα πάνω σε ένα θέμα του Γκέοργκ Φρίντριχ Χέντελ για βιολί και τσέλο
Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ | Παρτίτα  Αρ.3 BWV 1006 σε Μι Μείζονα για βιολί
Preludio
Gavotte en Rondeau
Αντόνιο Βιβάλντι | Οι Τέσσερεις Εποχές
Κοντσέρτο για βιολί σε Μι Μείζονα, RV 269 «Η Άνοιξη»
Κοντσέρτο για βιολί σε σολ ελάσσονα, RV  «Το Καλοκαίρι»
Κοντσέρτο για βιολί σε Φα Μείζονα, RV 293 «Το Φθινόπωρο»
Κοντσέρτο για βιολί σε φα ελάσσονα, RV 297 «Ο Χειμώνας»  

Συντελεστές:

Ντιάνα Τιστσένκο | βιολί
Αλίσα Μαργκούλις | βιολί
Κριστόφ Κουαρτεμέρ | βιολί
Ντάνα Ζέμτσοφ | βιόλα
Ντέιβιντ Πία | τσέλο
Νίκολας Σβαρτς | κοντραμπάσο
Δημήτρης Βεζύρογλου | τσέμπαλο


Βιογραφικό:

Ντιάνα Τιστσένκο | βιολονίστα
Γεννήθηκε στην Κριμαία το 1990. Σπούδασε στη Μουσική Σχολή Lysenko του Κιέβου και σύντομα έγινε μέλος της Ορχήστρας Νέων Γκούσταβ Μάλερ. Έλαβε Μεταπτυχιακό και Καλλιτεχνικό δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Χανς Άισλερ του Βερολίνου με τον καθηγητή Ουλφ Βάλιν και από το Πανεπιστήμιο Τεχνών του Γκρατς, με τον  Μπόρις Κούσνιρ.
Η αναγγελία ότι η Ντιάνα Τιστσένκο θα είναι το Ανερχόμενο Αστέρι του European Concert Hall Organisation (ECHO) για την περίοδο 2020-21 είναι απόδειξη της υψηλής εκτίμησης που απολαμβάνει από κριτικούς και κοινό. Υπό την αιγίδα του προγράμματος Rising Star, παρουσίασε σε μερικές από τις πιο διάσημες αίθουσες συναυλιών της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των  Philharmonie του Παρισιού, Elbphilharmonie του Αμβούργου, Festspielhaus του Μπάντεν Μπάντεν, Philharmonie του Λουξεμβούργου, Konserthuset της Στοκχόλμης, L’Auditori της Βαρκελώνης. Την περίοδο 2022-23 θα δώσει ρεσιτάλ, μεταξύ άλλων, στο ιστορικό κτήριο  St Luke’s  της Συμφωνικής Ορχήστρας του Λονδίνου, στο Μέγαρο Μουσικής του Άμστερνταμ, στο Παλάτι των Τεχνών της Βουδαπέστης, στο Sage Gateshead, στη Συμφωνική Αίθουσα Συναυλιών της Κολωνίας, στο Ίδρυμα Καλούστ Γκιουλμπενκιάν της Λισαβόνας, στην Αίθουσα Συναυλιών του Ντόρτμουντ, στο Σπίτι της Μουσικής στο Πόρτο, στο Μέγαρο Μουσικής της Αθήνας και στην Αίθουσα της Συμφωνικής Ορχήστρας του Εθνικού Πολωνικού Ραδιοφώνου, στο Κατοβίτσε. Τον Νοέμβριο του 2019 εκδόθηκε το πρώτο της άλμπουμ από την Warner Classics, με τίτλο Strangers in PARadISe, είναι ένας φόρος τιμής σε τέσσερεις μεγάλου συνθέτες, τον Ραβέλ, τον Ιζαιέ, τον Ενέσκου και τον Προκόβιεφ, των οποίων το Παρίσι του 1920, αποτέλεσε τεράστια επιρροή.

Αλίσα Μαργκούλις | βιολονίστα
Παίζει τακτικά σε σημαντικές αίθουσες συναυλιών, όπως εκείνη της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, το Κάρνεγκι Χολ, το Κέντρο Κένεντι, η Αίθουσα Τσαϊκόφσκι της Μόσχας, το Παλάτι Καλών Τεχνών της πόλης του Μεξικού και των Βρυξελλών, της Φιλαρμονικής της Κολωνίας, το Μέγαρο Μουσικής της Βιέννης και του Γκρατς, την Αίθουσα Τρίφονι στο Σουμίντα του Τόκιο, το Sage Gateshead της Αγγλίας, την Αίθουσα Tonhalle της Ζυρίχης, την Αίθουσα Συναυλιών της Βιέννης, το Διεθνές Φεστιβάλ Ζορζ Ενέσκου στο Βουκουρέστι και την Αίθουσα της Φιλαρμονικής στην Αγία Πετρούπολη. Έχει κερδίσει πολυάριθμα βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς βιολιού και έχει τιμηθεί με το βραβείο «Pro Europa» του Ευρωπαϊκού Ιδρύματος Τεχνών, δια χειρός Ντάνιελ Μπάρεμπöιμ στο Βερολίνο. Η πρώτη της εμφάνιση ήταν σε ηλικία επτά ετών με το σύνολο Σολιστών της Βουδαπέστης και έκτοτε έχει εμφανιστεί με ορχήστρες όπως οι Αγγλική Ορχήστρα Δωματίου, Νέα Φιλαρμονική Ορχήστρα Ιαπωνίας, Εθνική Ορχήστρα d’Ile de France, Νέα Ρωσική Ορχήστρα, Συμφωνική Ορχήστρα Τζουζέπε Βέρντι του Μιλάνου, Ορχήστρα της Ιταλικής Ελβετίας, Συμφωνική Ορχήστρα Bilkent της Άγκυρας, Ορχήστρα Μπετόβεν της Βόννης, Εθνική Ορχήστρα του Βελγίου, Φιλαρμονικές Ορχήστρες του Κιέβου, των Σκοπίων, της Λιουμπλιάνα, του Μινσκ και του Νοβοσιμπίρσκ, Ορχήστρα Δωματίου της Βιέννης, του Βρετανικού Επιμελητηρίου Royal Northern Sinfonia, Σολίστες τη Μόσχας, Kremerata Baltica, μεταξύ πολλών άλλων. Έχει συνεργαστεί με διάσημους μαέστρους. 

Κριστόφ Κουαρτεμέρ | βιολονίστας
Έχει βραβευθεί στον Διεθνή Διαγωνισμό Μουσικής Δωματίου της Πάδοβα και στον Διεθνή Διαγωνισμό ντουέτων βιολί-πιάνο κατά την πεντηκοστή επέτειο του Φεστιβάλ Σιόν, μαζί με την πιανίστα Sylvie Barberi, με την οποία είναι μόνιμοι συνεργάτες. Επίσης είναι μέλος του Trio Fauré, που έχει κερδίσει το πρώτο βραβείο στον Διεθνή Διαγωνισμό Giorgio Cambissa το 2016 στο Παρίσι. Ξεκίνησε να παίζει ως σολίστ στην ηλικία των 13 ετών το κοντσέρτο για βιολί του Μαξ Μπρουχ με τη Φιλαρμονική Ορχήστρα του Ραδιοφώνου της Γαλλίας. Αφού αποφοίτησε από το Ανώτατο Εθνικό Κονσερβατόριο του Παρισιού με δίπλωμα σολίστ και τις υψηλότερες διακρίσεις και από την Υψηλή Σχολή Μουσικής της Γενεύης, όπου φοίτησε με πλήρη υποτροφία, συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στην τάξη του Βαντίμ Γκλούζμαν στο Πανεπιστήμιο Ρούζβελτ του Σικάγο. Έχει βραβευτεί σε διεθνείς διαγωνισμούς και έχει συμμετάσχει σε ορχήστρες όπως οι Ορχήστρα Γκούσταβ Μάλερ, της Κολωνίας, η Συμφωνική Ορχήστρα του Σικάγο, η Ορχήστρα Δωματίου Nagaokakyo, η Ορχήστρα Παραστατικών Τεχνών Hyogo. Έχει προσκληθεί να συμμετάσχει σε κάποια από τα μεγαλύτερα φεστιβάλ και έχει συνεργαστεί με διακεκριμένους καλλιτέχνες, όπως οι Μπουλέζ, Ντυτιγιέ, Ροστροπόβιτς, Γκεργκίεφ και Οζάουα. Έχει εμφανιστεί σε γαλλικές τηλεοπτικές και ραδιοφωνικές εκπομπές. Από το 2010 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Φουγκάτο της Μουσικής Ακαδημίας στη Γαλλία και του Φεστιβάλ Thyon-Les Collons στην Ελβετία. 

Ντάνα Ζέμτσοφ | βιολίστα
Πρόκειται για μια από τις πιο πολλά υποσχόμενες ερμηνεύτριες βιόλας της γενιάς της, καθώς είναι ήδη νικήτρια σε πολλούς διαγωνισμούς και έχει ήδη δημιουργήσει μια ξεχωριστή καριέρα. Ιδιαίτερες στιγμές των τελευταίων δύο ετών αποτελούν η ερμηνείας της στο κοντσέρτο για βιόλα του Μπάρτοκ στο Τάλλιν υπό τη διεύθυνση του Ντανιέλ Ράισκιν, οι εμφανίσεις της στο Μέγαρο Μουσικής του Άμστερνταμ με την Ολλανδική Φιλαρμονική Ορχήστρα, οι εκτελέσεις έργων μουσικής δωματίου με τους Τζανίν Τζάνσεν και Μάρτιν Φροστ στο Φεστιβάλ Μουσικής Δωματίου της Ουτρέχτης και ένα ρεσιτάλ στο Κάρνεγκι Χολ της Νέας Υόρκης. Υπήρξε τιμώμενη προσκεκλημένη μαζί με άλλους καταξιωμένους βιολίστες στο 43ο Διεθνές Συνέδριο Βιόλας. Στην ηλικία των 19 ετών υπέγραψε αποκλειστικό συμβόλαιο με την εταιρία Channel Classics Records. Έκτοτε έχει εκδώσει πέντε άλμπουμ, με ποικίλο πρόγραμμα, συνεργαζόμενη με εξαιρετικές ορχήστρες και καλλιτέχνες και λαμβάνοντας θετικές κριτικές από τον διεθνή τύπο. Το επερχόμενο άλμπουμ της, με τίτλο Dutch Hidden Gems, πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την πιανίστα Άννα Φεντόροβα, την ορχήστρα Phion υπό τη διεύθυνση του Σιτσούο Κουβαχάρα και θα κυκλοφορήσει τον Φεβρουάριο του 2022. 

Ντέιβιντ Πία | τσελίστας
Οι κριτικοί περιγράφουν το παίξιμό του ως εμπνευσμένο, βαθιά συγκεντρωμένο, ιδιαιτέρως ευαίσθητο, χαριτωμένο, με καλοσχηματισμένες φράσεις και συναρπαστικά αυθόρμητο. Γεννήθηκε το 1982 σε μουσική οικογένεια στην Ελβετία. Είναι εγγονός του Καρλ Ρίχτερ, διάσημου μαέστρου και οργανίστα έργων Μπαχ στο Μόναχο.  Ξεκίνησε να παίζει τσέλο στην Βασιλεία, σε ηλικία 5 ετών. Σπούδασε στη Μουσική Ακαδημία της πόλης με τον Αντόνιο Μενέσες. Συνέχισε τις σπουδές του στο Μοζαρτέουμ στο Σάλτσμπουργκ με τον Κλέμενς Χάγκεν. Ενδιαφέρεται εξίσου για το σολιστικό ρεπερτόριο, όσο και για εκείνο της μουσικής δωματίου. Μεταξύ 2006 και 2008 συμμετείχε στα πρώτα τσέλα της Ραδιοφωνικής Ορχήστρας του Μονάχου. Με αυτή την ορχήστρα ηχογράφησε το πρώτο του CD. Το 2007 κέρδισε βραβείο στον διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι στη Μόσχα. Το 2010 πραγματοποίησε το πρώτο του ρεσιτάλ στο Φεστιβάλ της Λουκέρνης και το 2015 έλαβε το βραβείο του Ελβετού Πρέσβη. Από το 2016 είναι πρώτος τσελίστας στην Όπερα του Μονάχου και από το 2018 διδάσκει την τάξη τσέλου του Μουσικού Γυμνασίου της Γενεύης. Στον ελεύθερο χρόνο του παίζει τένις και η φράση που τον χαρακτηρίζει ως άνθρωπο και ως μουσικό είναι του Μπόμπι ΜακΦέρριν, με τον οποίο έχει συνεργαστεί «Φυσικά και είναι θεμελιώδες το να έχεις άψογη τεχνική. Παρόλα αυτά η υψηλότερη προτεραιότητα δεν είναι η τελειότητα, αλλά πάντα η χαρά της ζωής και της μουσικής.» 

Νίκολας Σβαρτς | κοντραμπασίστας
Ξεκίνησε τη μουσική του εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο της Βοστόνης, στη γενέτειρα πόλη του. Έπαιζε τακτικά με τη Συμφωνική Ορχήστρα της Βοστόνης και την ορχήστρα ελαφριάς κλασσικής και δημοφιλούς μουσικής Boston Pops Orchestra. Την περίοδο 2012-2013 συμμετείχε στην Ακαδημία Χέρμπερτ φον Κάραγιαν της Φιλαρμονικής του Βερολίνου. Έχει κερδίσει αρκετά βραβεία, συμπεριλαμβανομένων του πρώτου βραβείου της Διεθνούς Εταιρίας Μπασιστών και του Διεθνούς Διαγωνισμού Εγχόρδων Stulberg του Μίσιγκαν. Τον Αύγουστο του 2013 προσελήφθη από την Ολλανδική Βασιλική Συμφωνική Ορχήστρα. Επιπλέον υπήρξε για μεγάλο χρονικό διάστημα μέλος του Φεστιβάλ Verbier και των ορχηστρών δωματίου του. Μαζί με την πιανίστα Άννα Φεντόροβα, διατηρούν το ντουέτο Oyster. 

Δημήτρης Βεζύρογλου
Ο Δημήτρης Βεζύρογλου γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972. Σπούδασε πιάνο στο Ωδείο Αθηνών με τη Μαρία Χαιρογιώργου - Σιγάρα, όπου έλαβε το δίπλωμά του με Άριστα και δεύτερο βραβείο παμψηφεί.
Με υποτροφία της Ακαδημίας Αθηνών (κληροδότημα Κουρεμένου) συνέχισε τις σπουδές του στο Παρίσι όπου έλαβε το κρατικό δίπλωμα πιάνου και δεύτερο βραβείο παμψηφεί.
Συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο Εθνικό Κονσερβατόριο  «Π.Ι.Τσαϊκόφσκι» της Μόσχας με υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών (Ι.Κ.Υ.) και από το Ίδρυμα  «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης», όπου και έλαβε τον τίτλο του «Doctor of Musical Arts».
Έχει λάβει μέρος σε παγκόσμιους διαγωνισμούς πιάνου και έχει εμφανιστεί επανειλημμένα σε ατομικά ρεσιτάλ, σε συναυλίες μονωδίας, μουσικής δωματίου και ως σολίστ με ορχήστρες στο Παρίσι, στη Μόσχα και στην Ελλάδα. Έχει πραγματοποιήσει ηχογραφήσεις για τη γαλλική και ρωσική ραδιοφωνία . Έχει συνεργαστεί ως μουσικός προετοιμαστής και ως σολίστ με τις μεγαλύτερες ορχήστρες και μουσικούς οργανισμούς της χώρας μας.
Έχει διδάξει Ιστορία Μουσικής στην Κρατική Σχολή Ορχηστικής Τέχνης. Από το 2003 διδάσκει πιάνο στο Ωδείο Αθηνών. Παράλληλα έχει αναλάβει ως κορεπετίτορας τάξεις μονωδίας, καθώς επίσης και τη μουσική προετοιμασία της Μελοδραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών και του Ωδείου Φίλιππος Νάκας.  

Δωρεάν στάθμευση για τους θεατές στο πάρκινγκ του ΠΣΚΗ
Για τους θεατές των εκδηλώσεων του ΠΣΚΗ, υπάρχει η δυνατότητα δωρεάν στάθμευσης στο υπόγειο πάρκινγκ του ΠΣΚΗ, κατά τη διάρκεια των εκδηλώσεων.

Επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών: AEGEAN Airlines
Επίσημος Χορηγός Ακτοπλοϊκών Μεταφορών: Minoan Lines
Επίσημοι Χορηγοί Φιλοξενίας: Metaxa Hospitality Group | Karatarakis hotels & restaurants
Επίσημος Χορηγός Οδικών Μεταφορών: Union Coach Services
Επίσημος Χορηγός Εκπαίδευσης: ΙΕΚ ΑΚΜΗ
Χορηγός Επικοινωνίας: ΕΡΤ3 | ΕΡΤ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ | ΕΡΤ ΧΑΝΙΩΝ | COSMOTE tv | Όμιλος CRETA | εφημ. ΠΑΤΡΙΣ